اخبار صنعت

ناگفته هایی از تایتان و تایتانیک از زبان جیمز کامرون

خبرنگاران: جیمز کامرون هم تایید کرد صدای بنگ بلندی شنیده شده و این همان صدایی است که موجب شده نیروی دریایی آمریکا انفجار احتمالی زیردریایی تایتان را تایید کند.

2 تیر 1402

کمبود چه ویتامینی باعث خشکی و ترک لب می گردد؟

شیلیت (cheilitis) مشکل شایعی است که با خشکی، قرمزی و ترک خوردن لب ها معین می گردد. عوامل متعددی ممکن است باعث ترک خوردگی لب ها شوند، از جمله هوای سرد، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و کم آبی. اما گاهی اوقات، ترک خوردن لب می تواند نشانه یک مشکل جدی تر باشد. برای...

20 خرداد 1402

عطار و خیام برای مردم ارمنستان شاعران نام آشنایی هستند

به گزارش خبرنگاران ، سومین روز از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، آرسن آواگیان، سفیر جمهوری ارمنستان در ایران ضمن ملاقات با یاسر احمدوند، رئیس نمایشگاه و اسماعیل جانعلی پور، رئیس کمیته ناشران خارجی ملاقات و گفت وگو کرد.

22 اردیبهشت 1402

وزارت صمت: تحویل 5 خودروی پُرتقاضا به 1403 موکول شد

وزارت صمت در اطلاعیه ای بیان کرد: از حدود پنجاه محصول مختلف عرضه شده، تنها در پنج محصول پرتقاضا (با تیپ بندی های مختلف) اعلام نتایج به سال 1403 موکول شده است.

30 فروردین 1402

قیمت زولبیا و بامیه ماه رمضان: 100 تا 120 هزار تومان

رییس اتحادیه قنادان تهران گفت: قنادان موظفند بر اساس دستورالعمل های بهداشتی وزارت بهداشت، زولبیا و بامیه ماه مبارک رمضان را به شکل کیفی و بهداشتی فراوری و عرضه نمایند و ضروری است مردم این محصولات را از واحدهای فراوریی معتبر خریداری و مصرف نمایند....

28 اسفند 1401

5 نکته طلایی برای وا نرفتن کوکو سبزی

کوکو یکی از غذا های خوشمزه و محبوب ایرانی هاست که در برنامه غذایی ما جایگاه ویژه ای دارد. تهیه کوکو معمولاً آسان است و زمان کمی برای طبخ احتیاج دارد؛ بعلاوه مواد تشکیل دهنده آن ساده و در دسترس است.

1 اسفند 1401

زلزله ایوانکی یک پیغام هشدار است، فرونشست زمین در اطراف تهران خطر زلزله را مهیب تر می نماید

شرق نوشت: وقوع زمین لرزه ای کوچک با بزرگای 2.5 در میانه روز 12 دی 1401 روی گسل ایوانکی در شرق شریف آباد، شهرستان پاکدشت در جنوب شرق تهران، با وجود آنکه موجب خسارتی نبود، ولی یادآوری مهمی بر فعال بودن گسل مهم ایوانکی در محدوده جنوب شرق استان تهران است.

24 دی 1401

مهمترین لوازم در طبیعت گردی و استفاده صحیح از آن

لذت عجیبی که در طبیعت گردی هست، در هیچ سفری نیست. اما این نوع از مسافرت، هم شرایط و لوازم خاصی احتیاج داره و هم افرادی که به طبیعت گردی میرن باید استقامت بالایی داشته باشن. یکی از نکات خیلی مهم اینه که همواره در طبیعت بهترین استفاده رو از بهترین لوازم در...

20 دی 1401

آمادگی ربات ها برای جراحی مبتلایان به سرطان

گروهی از پژوهشگران انگلستانی، یک تکنیک تازه جراحی رباتیک ایجاد نموده اند که ممکن است نتایج و مراقبت های جراحی سرطان را بهبود بخشد.

9 دی 1401

ممنونیم از چشم بادامی های عزیز که چشم مسئولان ما را باز کردند

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی به بیانیه ضدایرانی و مشترک عربستان و چین علیه ایران اشاره نموده و در بخش هایی از آن نوشته است:

21 آذر 1401

حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش بنیان آسیب دیده

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری، روح الله دهقانی فیروزآبادی، با اشاره به نقش کسب وکارهای اینترنتی و پلتفرم ها در افزایش بهره وری، خلق ثروت و ایجاد اشتغال در کشور گفت: در دو ماه اخیر فعالیت شماری از کسب...

10 آذر 1401

طرز تهیه ترشی آب گوجه مشهدی خوشرنگ

ترشی گوجه مشهدی یا ترشی گوجه فرنگی که با آب گوجه فرنگی درست می گردد و به سالاد آب گوجه مشهدی هم مشهور است یکی از خوشمزه ترین انواع ترشی ایرانی است. این روزها که فصل فراوانی گوجه فرنگی است بهتر است برای درست کردن ترشی گوجه مشهدی با آب گوجه کافی است فوت و...

12 آبان 1401

ایلام از استان های پایلوت در طرح آبیاری هوشمند در کشور است

استاندار ایلام گفت: طرح آبیاری هوشمند بصورت پایلوت اجرا می گردد که در این طرح مدیریت آب مد نظر قرار گرفته و از مصرف بی رویه آب جلوگیری می گردد.

6 آبان 1401

شکست خانگی تیم فوتبال شهرداری بندرعباس، فولاد امروز به میدان می رود

تیم فوتبال شهرداری بندرعباس در دیداری خانگی مغلوب تیم شهدای رزکان کرج شد.

30 مهر 1401

فراوری کود مایع آلی ارگانیک بر پایه غلات در کشور

پژوهشگران گروه صنعتی پژوهشی فرهیختگان زرنام برای نخستین بار در ایران کود مایع آلی ارگانیک را بر پایه غلات فراوری کردند.

27 مهر 1401

دولت سیزدهم برای برطرف موانع فراوری در کشور، اهتمام جدی دارد

معاون هماهنگی امور مالی استانداری اصفهان گفت: اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان برای پرداخت به 30 طرح تولیدی در شهرستان فریدونشهر در حال آنالیز است که پس از تصویب برای جذب ابلاغ خواهد شد.

22 مهر 1401

مزایده خودروهای خارجی از فردا شروع می گردد، کدام بانک بیشترین تسهیلات بدون ضامن را پرداخت کرد؟

فراوری برنج به 2 میلیون و 300 هزارتن می رسد، نداشتن کارت انتها خدمت سد راه دریافت وام فرزندآوری و رشد 70 درصدی صادرات محصولات صنعتی از اخبار مالی امروز است.

7 مهر 1401

تامین بذر گندم برای اجرای طرح جهش فراوری دیم زار ها در قزوین

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:دو هزار و 900 تن بذر گندم برای اجرای طرح جهش فراوری در دیم زار های استان تامین شده است.

4 مهر 1401

15 روش آسان و موثر خانگی برای درمان معده درد

درد، در دسترس ترین ابزاری است که معده شما برای باخبر کردنتان از شرایط جسمی و روان به آن پناه می برد. معده درد نشانه ای است که گاهی شما را به تغییر سبک زندگی مجبور می نماید، گاهی توجه شما را به شرایط روانی تان جلب می نماید و گاهی هم روزها و ماه ها شما را به...

19 شهریور 1401

طرز تهیه ماکارونی و پنیر حرفه ای به دو روش

ماکارونی و پاستا از غذاهای محبوب در سراسر دنیا است که به روش های مختلفی پخته می گردد. ماکارونی و پنیر (Mac & cheese) یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین انواع ماکارونی است. طبق مدارک به دست آمده این غذای پرطرفدار اولین بار در قرن 13 میلادی و در ایتالیا درست شده است....

15 شهریور 1401
تعداد: (253)