حقایقی که باید در خصوص هواپیمایی قطر بدانید

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، 9 واقعیت جالب در خصوص شرکت هواپیمایی قطر

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز شرکتی دولتی در قطر است که مالکیت آن کاملاً در دست دولت این کشور واقع شده است و دفتر مرکزی آن در شهر دوحه واقع شده است. این شرکت به بیش از 140 مقصد مختلف در سراسر جهان پرواز دارد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با 9 واقعیت جالب در خصوص این شرکت هواپیمایی را آشنا شویم.

حقایقی که باید در خصوص هواپیمایی قطر بدانید

هواپیمایی قطر برترین هواپیمایی دنیا است

نظرات مختلفی در این باره وجود دارد، ولی طبق جایزه برترین هواپیمایی دنیا در سال 2017، هواپیمایی قطر به عنوان برترین هواپیمایی دنیا انتخاب شد. البته این شرکت در سال 2015 و پیش تر هم این عنوان را کسب نموده بود. سنگاپور ایرلاینز و آل نیپون ایرویز ژاپنی هم در سال 2017 به ترتیب رتبه های دوم و سوم را کسب کردند. توضیح کامل این موضوع را در وبلاگ ورزشی 90 بخوانید:

قطر ایرویز، برترین ایرلاین دنیا شد

هواپیمایی قطر اولین هواپیمایی است که از ایرباس A350 استفاده نموده است

در 15م ژانویه سال 2015، هواپیما ایرباس A350-900 اولین پرواز تجاری خود از دوحه به فرانکفورت را انجام داد. این موفقیتی حساس برای تمام افرادی بود که وقت و زمان خود را صرف ساخت این هواپیمای باورنکردنی نموده بودند. این چیزی که ابتدا فقط یک ایده بود، اکنون دیگر در آسمان پرواز میکرد و مدرن ترین هواپیمای روی کره زمین بود.

تا کنون 777 هواپیما 350 به وسیله 43 شرکت هواپیمایی از سراسر دنیا سفارش داده شده است. 80تای آن ها برای هواپیمایی قطر بوده است که در واقع بزرگترین سفارش این هواپیما بوده است. هواپیمایی سنگاپور هم 67 عدد سفارش داده است.

برترین فرودگاه در خاورمیانه

مقر اصلی هواپیمایی قطر، یا همان فرودگاه بین المللی حمد به عنوان برترین فرودگاه سال 2017 در منطقه خاورمیانه انتخاب شده است. رده دوم و سوم هم به فرودگاه های امارات متحده عربی در دوبی اختصاص یافته است. این فرودگاه تازه ساز در 30 آپریل سال 2014 تاسیس شد و تنها 10 کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد و سرویس های اتوبوس و مترو به صورت منظم در این راستا در حال رفت و آمد و جابجایی مسافران هستند.

هر دو باند این فرودگاه طویل تر از استانداردهای دنیای هستند. علت آن هم گرمای بیش از حد در تابستان است که مانع از کارکردن موتور هواپیما با تمام قدرت می گردد.

هواپیمایی قطر در تمامی قاره ها فعالیت می نماید

تنها تعداد معدودی از شرکت های هواپیمایی هستند که پروازهای مستقیم به تمامی قاره های قابل سکونت در دنیا دارند و هواپیمایی قطر یکی از آن ها است. بنابراین، فرودگاه بین المللی حمد یکی از 5 فرودگاه در سراسر دنیا است که پروازهای دائم به هر 6 قاره دارند. دو فرودگاه دیگر که چنین پروازهایی دارند در دوبی قرار دارند. تنها دو فرودگاه در غرب وجود دارد که پروازهایی به تمام قاره های انجام انجام می دهند. یکی از آن ها فرودگاه ژوهانسبروگ در آفریقا جنوبی و دیگری فرودگاه جورج بودش در هیوستون آمریکا است.

اولین شرکت هواپیمایی بزرگ در منطقه خلیج فارس که به یک اتحادیه هواپیمایی پیوست

شرکت هواپیمایی قطر در سال 2012 به اتحادیه هواپیمایی OneWorld در نیویورک پیوست. در سال 1999 شرکت های هواپیمایی مانند کانتاس، برلین ایر، امریکن ایرلاینز و … با هم اتحادی ایجاد کردند و اتحادیه ای برای رقابت با Star Alliance و SkyTeam ایجاد کردند. اتحاده OneWorld شامل 15 عضو کامل است و در سال 2016 به عنوان برترین اتحادیه انتخاب شد.

هواپیمایی قطر اسپانسر برترین تیم دنیا بود

در سال 2013، تیم فوتبال بارسلونا و هواپیمایی قطر، دو عضو برجسته و برتر در صنعت خود، با هم به توافق رسیدند و قراردادی با ارزش 60 میلیون دلار در هر فصل امضا کردند. این تیم اسپانیایی یکی از برترین تیم های دنیا است و لیونل مسی، برترین بازیکن دنیا، هم روی پیراهن خود نام هواپیمایی قطر را درج می کرد. البته همکاری آن ها به اینجا محدود نشد. این هواپیمایی از بازیکنان بارسلونا استفاده های دیگری هم کرد. برای مثال، این شرکت ویدئوهای آموزشی و امنیتی ابتدای پرواز را با مشارکت بازیکنان این تیم فراوری کرد. ناگفته نماند قرارداد این دو تیم تا سال 2016 پا برجا بود و برای سال 2017 شرکت دیگری اسپانسر بارسلونای اسپانیا شده است.

تیزشاخ عربی در سال 1972 منقرض شد

همه احتمالاً نقش تیزشاخ بنفش را در دم هواپیماهای این شرکت دیده اند. این حیوان ملی قطر در سال 1972 به صورت کامل در طبیعت منقرض شد، اما در سال 1982 دوباره به حیات وارد شد. ابتدا دو جفت برای ابقای نسل این حیوان مورد استفاده قرار گرفتتد که یکی از آن ها را از باغ وحشی در فوئنیکس آریزونا و دیگری را از یک کلکسیونر شخصی در عربستان صعودی تهیه کردند.

این برنامه های احیا بعدها توسعه یافت در عمان، امارات، عربستان صعودی و اردن هم انجام شد. این کوشش ها نتیجه داد و اکنون این حیوان فقط در فهرست جانداران آسیب پذیر قرار گرفته است.

دوحه به آوکلند، طولانی ترین پرواز دنیا

پرواز روزانه از دوحه به آوکلند که از 3وم دسامبر 2016 آغاز شد، طولانی ترین راستا پروازی در دنیا است. فاصله بین مرکز قطر و بزرگترین شهر نیوزلند 14،536 کیلومتر است و از نظر زمانی این پرواز حدود 18 ساعت و 30 دقیقه طول می کشد. شرکت های هواپیمایی زیادی قادر به انجام چنین پروازهای بیش از مقدار طولانی نیستند و تنها هم از هواپیماهای بویینگ 777LR میتوان استفاده کرد که مخزن سوخت آن ها فرق دارد. توضیح این خبر را در وبلاگ ورزشی 90 بخوانید.

طولانی ترین پرواز دنیا با قطر ایرویز

اولین شرکت هواپیمایی که هواپیمای Airbus a350 را در آمریکا فرود آورد

در اول ژانویه سال 2016، یک ایرباس A350 پروازی تاریخی انجام داد و هواپیمایی قطر را تبدیل به اولین شرکت هواپیمایی کرد که هواپیما ایرباس A350 را در خاک آمریکا فرود می آورد.

منبع: الی گشت

به "حقایقی که باید در خصوص هواپیمایی قطر بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی که باید در خصوص هواپیمایی قطر بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید