کتاب

عطار و خیام برای مردم ارمنستان شاعران نام آشنایی هستند

به گزارش خبرنگاران ، سومین روز از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، آرسن آواگیان، سفیر جمهوری ارمنستان در ایران ضمن ملاقات با یاسر احمدوند، رئیس نمایشگاه و اسماعیل جانعلی پور، رئیس کمیته ناشران خارجی ملاقات و گفت وگو کرد.

22 اردیبهشت 1402

آزادگان، الگوهای مقاومت و تاب آوری و صبوری در بحران ها

به گزارش خبرنگاران ، فرزانه قلعه قوند در گفت وگو با ایبنا بیان نمود: در سال نو 21 جلد کتاب کامل اردوگاه پژوهی، در دست اقدام برای چاپ است و پژوهش آن ها به اتمام رسیده و در مرحله تدوین قرار گرفته است. پروژه دیگری موازی با آن، اما با کارکرد متفاوت، با عنوان...

28 فروردین 1402

سفیر ایران چه کتابی را به رییس جمهور پرتغال تقدیم کرد؟

ایسنا نوشت: سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیسبون، کتاب اتحاد و دوستی درباره روابط تاریخی دو کشور ایران و پرتغال را به رییس جمهور این کشور اروپایی تقدیم کرد.

27 فروردین 1402

عامل اصلی نابودی ازدواج ها کشف شد

به گفته محققانی که به مدت 50 سال روی زوج ها مطالعه نموده اند، اغلب روابط به علت ارتباط ضعیف شکست می خورند. آن ها چهار مورد از مشکل سازترین انواع ارتباط در روابط را شناسایی کردند که از این میان، تحقیر کردن به عنوان اصلی ترین عامل نابودی روابط معرفی شده است.

21 اسفند 1401

از ظرفیت نمایشگاه کتاب دهلی برای نشر ایران استفاده کنیم

احسان الله شکراللهی، رئیس پیشین مرکز تحقیقات فارسی در دهلی نو و کارشناس امور بین الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، درباره سهم حضور ایرانی ها در نمایشگاه های کتاب هند و پُررنگ شدن این حضور گفت: معمولاً...

10 اسفند 1401

پسر طلایی مصر کشف شد؛ نوجوانی با 49 طلسم در حفره های بدن!

مصریان باستان باور داشتند که وقتی می میریم، بدنِ معنوی مان، دنیا بعداز مرگی را جستجو می نماید که شبیه به همین دنیاِ فعلی است. اما ورود به این دنیا تضمین شده نبود؛ ابتدا نیازمندِ سفری پرمخاطره به دنیاِ زیرین بود و بعد از آن افراد برای آخرین بار مورد قضاوت...

13 بهمن 1401

مهمترین لوازم در طبیعت گردی و استفاده صحیح از آن

لذت عجیبی که در طبیعت گردی هست، در هیچ سفری نیست. اما این نوع از مسافرت، هم شرایط و لوازم خاصی احتیاج داره و هم افرادی که به طبیعت گردی میرن باید استقامت بالایی داشته باشن. یکی از نکات خیلی مهم اینه که همواره در طبیعت بهترین استفاده رو از بهترین لوازم در...

20 دی 1401

طالع بینی ازدواج ، با کدام ماه ها ازدواج کنید ؟!

طالع بینی ازدواج ماه های مختلف با یکدیگر یکی از فال های مجذوب کننده برای عروس و داماد ها است. در این فال به سرنوشت و آینده خود با طرف مقابلشان پی می برند.

8 تیر 1401

مجموعه کتاب آوا در قالب لوح فشرده منتشر شد

به گزارش خبرنگاران مجموعه کتاب آوا شامل کتاب های شنیداری کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان است و به تازگی جزیره بی تربیت ها تازه ترین محصول این مجموعه با پنج نمایشنامه در قالب لوح فشرده منتشر شده است.

12 خرداد 1401

زیباترین کلیساهای سن پترزبورگ کدامند؟

سن پترزبورگ یکی از مهم ترین شهرهای تاریخی و گردشگرپذیر روسیه است که بناهای مذهبی متعددی دارد. کلیساهای زیادی در این شهر وجود دارد که برخی از آن ها زیبایی های منحصر به فردی دارند.

8 خرداد 1401

ریزش سقف مسجد 700 ساله در دزفول

رییس میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی #دزفول در خصوص شرایط پل قدیم، ماجرای ریزش سقف مسجدی با قدمت 700 ساله و جذب اعتبارهای ملی و استانی برای بازسازی و حفاظت از اماکن تاریخی این شهرستان توضیحاتی ارایه کرد.

30 فروردین 1401

عرفات العاشقین نظامی ثبت جهانی شد

کتاب عرفات العاشقین در سطح منطقه آسیا و اقیانوسیه ثبت جهانی شد.

20 فروردین 1401

ابرکوه؛ ابرقوه؛ خیلی دور؛ خیلی نزدیک با ویرایش تازه به چاپ می رسد

مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی ابرکوه از چاپ کتاب گردشگری ابرکوه؛ ابرقوه؛ خیلی دور؛ خیلی نزدیک با ویرایش تازه اطلاع داد.

4 اسفند 1400

آیا می دانستید برترین روش برای یادگرفتن زبان، خلاف روش های رایج است؟

نویسنده معروف مکزیکی، کارلوس فانتس (Carlos Fuentes) به این موضوع معتقد بود که تک زبانه بودن آمریکایی ها یک تضاد بزرگ است (بیشتر آمریکایی ها فقط به زبان انگلیسی که زبان مادری آن ها است، تسلط دارند). از یک سو قدرت جهانی را در دست دارند و از طرف دیگر به لحاظ دستور...

17 بهمن 1400

برج شبلی نگین راسخ دماوند است

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، برج شبلی نگین پایدار دماوند است.

7 بهمن 1400

آمادگی بیش از 1100 ناشر برای نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان

تعداد یک هزارو 139 ناشر از سراسر کشور برای حضور در اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان اعلام آمادگی کردند.

2 بهمن 1400

وزیر ارشاد: ملی شدن صنعت نشر تکلیف من است و انجام می گردد

تهران (پانا) - وزیر ارشاد در بیست و نهمین دوره هفته کتابخوانی بیان کرد که امیدوار است با همراهی و همکاری وزیر ارشاد تا دوسال دیگر موضوع کاغذ برلی همواره حل گردد.

19 دی 1400

ثبت رکورد نو سلطان روپایی جهان در دریا

سلطان روپایی جهان که پیشتر با آدامس، تیله و لیموترش رکورد های جهانی زده بود این بار روی قایق در حال حرکت شهر رویان مازندران رکوردی نو ثبت کرد.

27 آبان 1400

خوب بخور، خوب بخواب

مطالعات نشان می دهند، خوردن کیوی قبل از خواب، به خوب خوابیدن خیلی یاری می نماید. اما آیا چیزهایی غیر از کیوی برای خواب عمیق و راحت و بی دغدغه، یاری کار هستند یا نه؟ دو تا کیوی قبل از خواب، باعث خواب راحت می گردد.

5 آبان 1400

تسریع در فرایند حمل و نقل مسافرانی که از کرج به تهران می آیند

علی امام در ارتباط با مزایای خط 10 متروی تهران گفت: تکمیل خط 10 متروی تهران این امکان را می دهد تا بخش مهمی از مسافران که از کرج به تهران می آیند در ایستگاه وردآورد جدا و به مسیرشان ادامه دهند.

5 شهریور 1400
تعداد: (59)