انتشار شماره نخست ماهنامه فراتاب کُردی

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، نخستین شماره ماهنامه فراتاب کُردی در دو نسخه دیجیتال شامل 208 صفحه و چاپی 148 صفحه به دو زبان کُردی و فارسی منتشر شد.

انتشار شماره نخست ماهنامه فراتاب کُردی

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، این شماره شامل 16 پرونده از جمله 149 گزارش، یادداشت، مصاحبه و ترجمه اختصاصی است چشم انداز آینده جنبش کُردی در ترکیه با مصاحبه های تحلیلی با پروفسور عباس ولی و عثمان بایدمیر، چند پرونده مختلف در مورد تاثیر کرونا بر زندگی سیاسی و اجتماعی ، تاریخچه حضور نمایندگان کُرد در مجلس شورای اسلامی، کردستان از منظر لنز دوربین و قلم طراحان، انتشار ترجمه نخستین داستان از تازه ترین کتاب صلاح الدین دمیرتاش و ... از جمله این پرونده هاست.

ماهنامه فراتاب کُردی دومین رسانه متعلق به گروه رسانه ای فراتاب است که مدیرمسئولی و سردبیری آن بر عهده اردشیر پشنگ است شورای سردبیری ماهنامه نیز عبارتند از فریدون نوری، بیان عزیزی، ارشاد رشیدی رستمی و فرشاد سلیمی. دیگر اعضای هیات تحریریه، شورای علمی و نویسندگان آن را جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاهی، پژوهشگران و روزنامه نگاران مستقل و دغدغه مند تشکیل می دهند. گفتنی است که فراتاب گروهی مستقل و غیردولتی است که دفتر مرکزی آن در تهران قرار گرفته است اما در عین حال نویسندگان مختلفی چه در ایران، عراق (اقلیم کردستان)، ترکیه، افغانستان و ... با آن همکاری مستمر داشته و دارند.

در بخشی از سرمقاله این ماهنامه چنین آمده است: این نشریه با شیوه ای تحلیلی، علمی و پرونده محور و رویه ای مبتنی بر نقد سازنده مبتنی بر گفتمان همگرایی، تعامل، صلح و دوستی با دو زبان کُردی و فارسی در قالب های دیجیتال و چاپی منتشر می گردد. فراتاب کُردی با پیروی از آموزه مولانایی ما برای وصل کردن آمدیم، در راه شناساندن ظرفیت های مغفول و کمتر شناخته شده و پرداختن به مسائل و واقعیات موجود می کوشد، تا با اتکا بر ظرفیت رسانه ای خویش و به سهم خود میان نخبگان فکری و دانشگاهی و مردم در جوامع کُرد و فارس زبان، به مثابه پلی ارتباطی عمل نموده و زمینه ساز دوستی، تعامل و گفت وگوی هرچه بیشتر و بهتر طرفین باشد.

این نشریه در دو نسخه چاپی و دیجیتال منتشر شده است. نسخه چاپی آن در تیراژ 3 هزار نسخه وارد بازار نشر شده است و در دو کشور ایران و عراق و با تمرکز بر استان ها و مناطق کردنشین توزیع می گردد.

عناوین پرونده های شماره نخست ماهنامه فراتاب کُردی

پرونده اول: تاریخچه حضور نمایندگان کُرد در مجلس شورای اسلامی

پرونده دوم: کرونا در ساحت سیاست

پرونده سوم: واکنش های دنیای به کرونا

پرونده چهارم: تاثیر کرونا بر اندیشه زیست شناسی

پرونده پنجم: حال و آینده جنبش کردی در ترکیه

پرونده ششم: امید اجتماعی در سایه کرونا

پرونده هفتم: وقتی زنان پرچم دار مبارزه می شوند

پرونده هشتم: او فقط 11 سال داشت که خود را کشت

پرونده نهم: مالی

پرونده دهم: کُردها و هنر هفتم

پرونده یازدهم: کرونا، قرنطینه و اصحاب فرهنگ

پرونده دوازدهم: در گستره دنیا ادبیات

پرونده سیزدهم: سفر کردن ممنوع!

پرونده چهاردهم: زمانی برای آشپزی

پرونده پانزدهم: کرد و کردستان از دریچه دوربین تا دنیا طراحی

پزونده شانزدهم: توریسم سلامت

گفتنی است نسخه دیجیتال این ماهنامه به وسیله سایت های فیدیبو و طاقچه در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "انتشار شماره نخست ماهنامه فراتاب کُردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار شماره نخست ماهنامه فراتاب کُردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید