سلامتی و پزشکی

سفرهای زمستانی و 10 مقصد سرد و گرم داخلی

سفر های زمستانی را جدی بگیرید! واقعیت این است که در فصل زمستان و شش ماهه دوم سال، کم نیستند افرادی که تمایل به سفر ندارند و تصور می نمایند که زمستان فصل مسافرت نیست. اما واقعیت این است که اتفاقاً فصل زمستان به همین علت یکی از مناسب ترین و دوست داشتنی فصل...

2 بهمن 1402

با روزی 30 دقیقه پیاده روی، از این بیماری در امان بمانید

متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: یکی از راه­ های کاهش قند خون، تحرک زیاد و ترجیحاً ورزش و روزانه 30 دقیقه تا یک ساعت پیاده روی است که تا 30 درصد قند خون را کاهش خواهد داد.

20 شهریور 1402

فیلم، طوطی ها عاشق تماس تصویری با دوستانشان هستند

زومیت نوشت: طوطی های خانگی ممکن است بر اثر انزوا افسرده شوند؛ اما آزمایشی جالب نشان می دهد که تماس ویدئویی می تواند راهکاری مفید برای خرسند کردن آن ها باشد.

21 خرداد 1402

کمبود چه ویتامینی باعث خشکی و ترک لب می گردد؟

شیلیت (cheilitis) مشکل شایعی است که با خشکی، قرمزی و ترک خوردن لب ها معین می گردد. عوامل متعددی ممکن است باعث ترک خوردگی لب ها شوند، از جمله هوای سرد، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و کم آبی. اما گاهی اوقات، ترک خوردن لب می تواند نشانه یک مشکل جدی تر باشد. برای...

20 خرداد 1402

آنالیز تبلت شیائومی ردمی پد؛ یک تبلت میان رده ولی فوق العاده

برند شیائومی پیروز شده تبلت شیائومی ردمی پد را با قیمتی مناسب روانه بازار کند. این تبلت که مشخصات مجذوب کننده و وسوسه کننده ای دارد، نقاط قوت و ضعف منحصر به خود را دارد که در این مطلب کوشش می کنیم به طور کامل و مفصل به آن بپردازیم.

18 فروردین 1402

دعوت تاج از رئیس فدراسیون فوتبال عربستان برای حضور در ایران

افتخار من این است که دعوت رسمی فدراسیون فوتبال ایران را از شما و دبیر کل عربستان سعودی برای دیدار از فدراسیون فوتبال ایران به منظور تحکیم روابط دوجانبه و همکاری های بیشتر بین دو طرف تقدیم کنم.

12 فروردین 1402

این خوراکی ها را باهم نخورید؛ سبزی مخصوص ماست و خیار

یک متخصص طب ایرانی با بیان اینکه طبق نظر حکمای این طب، مواد غذایی باید با مصلحات شان مصرف شوند، گفت: مصرف همزمان بعضی مواد غذایی می تواند باعث دل درد و آسیب به بدن گردد.

10 فروردین 1402

قیمت زولبیا و بامیه ماه رمضان: 100 تا 120 هزار تومان

رییس اتحادیه قنادان تهران گفت: قنادان موظفند بر اساس دستورالعمل های بهداشتی وزارت بهداشت، زولبیا و بامیه ماه مبارک رمضان را به شکل کیفی و بهداشتی فراوری و عرضه نمایند و ضروری است مردم این محصولات را از واحدهای فراوریی معتبر خریداری و مصرف نمایند....

28 اسفند 1401

عامل اصلی نابودی ازدواج ها کشف شد

به گفته محققانی که به مدت 50 سال روی زوج ها مطالعه نموده اند، اغلب روابط به علت ارتباط ضعیف شکست می خورند. آن ها چهار مورد از مشکل سازترین انواع ارتباط در روابط را شناسایی کردند که از این میان، تحقیر کردن به عنوان اصلی ترین عامل نابودی روابط معرفی شده است.

21 اسفند 1401

عنکبوت غول پیکر چگونه لقمه بزرگتر از دهانش را می بلعد؟

بیشتر عنکبوت ها برای انسان خطرناک نیستند، از جمله عنکبوت های بیوه اما مطالعات نو نشان داده است که شکار این عنکبوت ها بزرگتر از جثه آن ها است.

15 اسفند 1401

ببینید ، لحظه وحشتناک حمله گاو خشمگین به مردم در یک مراسم مذهبی

این لحظه تکان دهنده ای است که یک گاو وحشی در جریان یک جشنواره مذهبی در غرب هند به جمعیت شرکت کنندگان حمله می نماید.

4 اسفند 1401

پشت صحنه ملاکی بانک ها

حقوقی های بازار ملک، همانند افراد حقیقی، با احتیاط و با شدت کمتر از سال های گذشته، مشغول ساختمان سازی و ساختمان داری هستند؛ اما یک گروه از آن ها یعنی بانک ها به عنوان بازیگر پرپول این بازار، همچنان مشغول مال سازی و سایر فعالیت های ساختمانی است.

30 بهمن 1401

عمل جراحی چاقی برای چه افرادی مجاز است؟

استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: جراحی چاقی از سن 16 تا 65 سال قابل انجام است.

23 بهمن 1401

روانشناسی رایگان به وقت زندگی

به وقت زندگی یک دوره امی آموزشی برای زندگی بهتر در کنار خانواده است که هر هفته در خانه فرهنگ باصفا برگزار می گردد.

15 بهمن 1401

ارتباط بیماری قلبی در جوانی و بروز مسائل حافظه در میانسالی

این مطالعه بر افرادی متمرکز بود که به بیماری قلبی عروقی زودرس مبتلا شده بودند. بیماری قلبی زودرس به بیماری قلبی، سکته مغزی یا بیماری شریان پا که قبل از 60 سالگی رخ می دهد اشاره دارد.

14 بهمن 1401

پسر طلایی مصر کشف شد؛ نوجوانی با 49 طلسم در حفره های بدن!

مصریان باستان باور داشتند که وقتی می میریم، بدنِ معنوی مان، دنیا بعداز مرگی را جستجو می نماید که شبیه به همین دنیاِ فعلی است. اما ورود به این دنیا تضمین شده نبود؛ ابتدا نیازمندِ سفری پرمخاطره به دنیاِ زیرین بود و بعد از آن افراد برای آخرین بار مورد قضاوت...

13 بهمن 1401

کیک دبل چاکلت بدون فر، راحت و خوش طعم

کیک دبل چاکلت یکی از کیک های خوشمزه و مخصوص برای کسانی است که هوادار پر و پا قرص شکلات هستند.

5 بهمن 1401

آخرین شرایط آلودگی هوای تهران در سه شنبه 27 دی 1401 ، باز هم شرایط قرمز شد

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آخرین شرایط آلودگی هوا در این شهر را برای روز سه شنبه 27 دی گفت.

28 دی 1401

مدارس و دانشگاه های تهران از فردا حضوری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران بیان کرد: طبق پیش بینی هواشناسی کیفیت هوای مرکز در ساعات آینده در شرایط سالم قرار می گیرد به همین منظور فعالیت مدارس و دانشگاه ها در روز شنبه - 17 دی - بصورت حضوری است.

22 دی 1401

مهمترین لوازم در طبیعت گردی و استفاده صحیح از آن

لذت عجیبی که در طبیعت گردی هست، در هیچ سفری نیست. اما این نوع از مسافرت، هم شرایط و لوازم خاصی احتیاج داره و هم افرادی که به طبیعت گردی میرن باید استقامت بالایی داشته باشن. یکی از نکات خیلی مهم اینه که همواره در طبیعت بهترین استفاده رو از بهترین لوازم در...

20 دی 1401
تعداد: (334)