وزیر ارشاد: ملی شدن صنعت نشر تکلیف من است و انجام می گردد

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، تهران (پانا) - وزیر ارشاد در بیست و نهمین دوره هفته کتابخوانی بیان کرد که امیدوار است با همراهی و همکاری وزیر ارشاد تا دوسال دیگر موضوع کاغذ برلی همواره حل گردد.

وزیر ارشاد: ملی شدن صنعت نشر تکلیف من است و انجام می گردد

محمد مهدی اسماعیلی با تبریک آغاز هفته کتاب به دغدغه مندان حوزه کتاب اعم از ناشرین، مولفین و نویسندگان و کتابداران و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: رویکرد دولت مردمی به موضوع فرهنگ ایجابی است و تمام تلاشش این است که به نهضت فراوری فرهنگی دامن بزند. این نهضت در حوزه نشر و موسیقی و کتاب و همه بخش های فرهنگ و هنر رویکرد ایجابی و با نگاه راه اندازی نهضت فراوریی فرهنگ است.

وی اضافه نمود: ما در حوزه نظارت و سیاستگذاری باید فضای کار فرهنگی را در کشور ایجاد کنیم و گفتمان مدیریتی کشور، گفتمان فرهنگی گردد. مسئله مهم کشور امروز موضوع اقتصاد است اما حل مسائل معیشتی جز به وسیله حوزه فرهنگ ممکن نیست. در روزهای اخیر حکمی که رهبری برای شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کردند به موضوع فرهنگ سازی و فرهنگ عمومی به عنوان اصل و متن کار تاکید کردند زیرا انقلاب ما بر پایه نظام فرهنگ پایه است.

وزیر ارشاد گفت: حضور رییس جمهور انقلابی امروز این فرصت را ایجاد نموده که از همنشینی فرهنگ و اقتصاد به صراحت صحبت کنیم. مسئله اول ما کاغذ است و دیروز در جلسه دولت هم رییس جمهور تاکید کردند و کارگروهی با آقای مخبر تشکیل دادیم تا در دورنمای نزدیک در حوزه کاغذ به نقطه مطلوب برسیم و حداقل در حوزه کاغذ کتاب به این خود کفایی برسیم. اگر هماهنگی خوب میان وزارت ارشاد و صمت باشد مسئله کاغذ تا دوسال دیگر حل می گردد. موضوع ملی شدن صنعت نشر تکلیفی است که من دارم.

وی گفت: بخش اصلی کار این است که مردم هم خودشان کتابخوان شوند. همین جلساتی که در جاهای کوچک شهر انجام می گردد ارزشمند است و اینها عناصر اصلی فرهنگ ما هستند. کتابداران جریان سازهای اصلی فرهنگ ما هستند وگرنه ما در مناصب دولتی ارتباط مستقیم نداریم و تعبیر رهبر در سال 98 که نهضت کتابخوانی است باید شرایطش فراهم گردد. در مقایسه با سایر حوزه های فرهنگی و هنری شرایط کتاب به نسبت خوب است.

اسماعیلی مطرح کرد: امیدوارم بحث تسهیل کار و حمایت و نظارت که بر عهده ماست انجام می گردد و ترویج کتابخوانی کهذبرعهده مردم و کتابداران است هم انجام گردد. خوشبختانه در کتابخانه های عمومی کیفی سازی کارها بخوبی اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "وزیر ارشاد: ملی شدن صنعت نشر تکلیف من است و انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارشاد: ملی شدن صنعت نشر تکلیف من است و انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید