عرضه اولیه جدید در بورس قطعی شد

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، عرضه اولیه سهام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با نماد بوعلی روز چهارشنبه (19 آذر ماه) در بورس تهران انجام می گردد.

عرضه اولیه جدید در بورس قطعی شد

در ماه های اخیر، حمایت دولت از بورس بی سابقه بوده، به طوری که به وسیله عرضه صندوق های ETF با قیمت مناسب، تامین اقتصادی به وسیله این بازار، عرضه سهام شرکت های جدید و نیز آزادسازی سهام عدالت، حمایت همه جانبه ای از بازار سرمایه صورت گرفت.

در این میان، عرضه سهام شرکت های جدید (عرضه اولیه) همواره مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار داشته است، زیرا تا به امروز بیش از 90 درصد از عرضه اولیه هایی که در بورس اجرا شده، سودآور بوده اند به همین دلیل این اقدام همواره در بورس برای فعالان بازار جذابیت داشته است.

بر این اساس، آگهی عرضه اولیه سهام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به نماد بوعلی منتشر شد که مطابق آن روز چهارشنبه (19 آذر ماه) تعداد 420 میلیون سهم معادل 12 درصد از سهام این شرکت به عنوان پانصد و هفتاد و هشتمین شرکت در فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش محصولات شیمیایی گروه و طبقه فراوری مواد شیمیایی پایه به جز کود در فهرست نرخ های بازار دوم و به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

در این عرضه اولیه به هر کد معاملاتی حداکثر 200 سهم در دامنه قیمتی 39 هزار و 360 ریال تا 41 هزار و 430 ریال تعلق می گیرد.

هنگامی که سهام شرکتی برای نخستین بار در بورس عرضه می گردد، به روز اول عرضه سهام، عرضه اولیه گفته می گردد، در این روز درصد مشخصی از کل سهام شرکت برای نخستین بار به وسیله بورس یا فرابورس توسط سرمایه گذاران خریداری می گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "عرضه اولیه جدید در بورس قطعی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه اولیه جدید در بورس قطعی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید