ضمانت های اجرایی مصوبات کارگروه تسهیل فعال تر گردد

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، خبرگزاری خبرنگاران-استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری در حل مسائل واحدهای صنعتی و فراوریی، گفت: جایگاه این کارگروه باید حفظ شده و ضمانت های اجرایی مصوبات آن فعال گردد.

ضمانت های اجرایی مصوبات کارگروه تسهیل فعال تر گردد

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛عابدین خرّم در نخستین جلسه کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری استان در سال نو، تأکید کرد: فلسفه تشکیل این کارگروه، تسهیل حوزه فراوری است و با توجه به اختیارات آن، فرصت خوبی برای حل مسائل واحدهای فراوریی است.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت تصدی گری نیست، بلکه برطرف موانع است، اضافه نمود: مسائل و مسائل واحدها در کمیته های تخصصی موشکافانه آنالیز گردد و در جلسه کارگروه، مصوبات لازم برای حل این مسائل اخذ گردد.

خرّم تأکید کرد: دستگاه های مسئول باید به هم افزایی برسند تا فراورینمایندگان و صادرنمایندگان معطل امور اداری نشوند و انتظارات و استانداردهای کشورهای هدف را تامین نمایند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم در این جلسه از تصویب حذف بخش مقررات از کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری اطلاع داد و با بیان اینکه این مصوبه به زودی ابلاغ می گردد، گفت: با رویکرد نو ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری کشور، از این پس کلیه مصوبات این ستاد لازم الاجرا و ارجح بر تمام مقررات و مصوبات داخلی وزارتخانه ها خواهد بود.

صابر پرنیان اضافه نمود: بهره گیری از ظرفیت شهرستان ها، اثربخشی و نتیجه محور بودن مصوبات، برطرف مسائل و مسائل واحدهای پراشتغال و دانش بنیان و زمان بندی برای اجرای مصوبات از رویکردهای کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری استان در سال 1401 است.

وی گفت: این کارگروه از نظر برگزاری جلسات و کار کارشناسی در سطح کشور نمونه است و امیدواریم در سال نو به هدف گذاری کسب رتبه اول در کشور دست پیدا کنیم.

مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری و اشتغال استانداری آذربایجان شرقی نیز گزارشی از عملکرد کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری استان در سال 1400 ارائه کرد و گفت: در سال گذشته 155 جلسه اصلی و فرعی کارگروه با 575 مصوبه برگزار گردید که 47 درصد مصوبات آن اجرا شده و 45 درصد در دست اجراست.

صمد ابراهیم پور گفت: از جمله دستاوردهای کارگروه تسهیل در سال گذشته می توان به احیای 70 واحد صنعتی غیبرطرفال در شهرک های صنعتی و 20 واحد خارج از شهرک های صنعتی استان، اقاله واحدهای تملیکی بانک ها به تعداد 20 واحد، راه اندازی 210 واحد نو با اشتغال 3500 نفر و اجرای 220 طرح توسعه فراوریی با اشتغال 3000 نفر اشاره نمود.

در این جلسه پرونده 11 واحد فراوریی مشکل دار آنالیز و تصمیمات لازم برای حل مسائل آنها اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "ضمانت های اجرایی مصوبات کارگروه تسهیل فعال تر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضمانت های اجرایی مصوبات کارگروه تسهیل فعال تر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید