هشدار: بچه ها این زنان دچار اختلال شخصیت می شوند

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، تحقیقات نشان می دهد زنانی که در دوران بارداری دچار استرس می شوند بیشتر در معرض خطر داشتن فرزند دارای اختلال شخصیت هستند.

هشدار: بچه ها این زنان دچار اختلال شخصیت می شوند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ورزشی 90 به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید به خوبی نشان می دهد زنانی که در دوران بارداری دچار استرس می شوند، 10 برابر بیشتر محتمل است فرزندان دارای اختلال شخصیتی داشته باشند.

این پژوهش که توسط محققان انگلیسی انجام شده برای نخستین بار ارتباط میان استرس در دوره بارداری و تولد فرزندان دچار اختلال شخصیت را نشان داده است.

آمار بیانگر آن است که از 20 نفر در انگلیس یک نفر دچار اختلال شخصیت است و نتیجه این تحقیق جدید بیانگر ان است که استرس در دوره بارداری به میزان قابل توجهی بر این موضوع تأثیر می گذارد.

محققان دانشگاه ایرلند تأکید می نمایند، بچه هایی که مادرانشان در دوران بارداری استرس شدید دارند، در سن 30 سالگی بیشتر از سایرین در معرض خطر بروز مسائل رفتاری هستند.

این تحقیق که در مجله روانپزشکی انگلیس منتشر شده است، نخستین پژوهشی است که شواهدی از ارتباط بین استرس دوران بارداری و اختلالات شخصیتی ارائه می دهد.

کارشناسان معتقدند که این امر به این دلیل است که استرس در دوران بارداری بر نحوه رشد مغز نوزاد تأثیر می گذارد.

اختلالات شخصیتی طیف گسترده ای از مسائل رفتاری است که می تواند منجر به تفکر آشفته و پرخاشگری گردد.

تیم تحقیقاتی انگلیس بیش از 3 هزار و 626 نفر را تحت آنالیز قرار دارند و دریافتند، استرس بر سلامت روان آنها در بزرگسالی تأثیر می گذارد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "هشدار: بچه ها این زنان دچار اختلال شخصیت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار: بچه ها این زنان دچار اختلال شخصیت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید