رشته ای که دارنده رتبه 6 تجربی انتخاب خواهد نمود

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، او از هیچ سهمیه ای در کنکور استفاده نکرده و شیمی و فیزیک را 100 درصد زده است؛ او امیررضا بسکابادی، رتبه 6 کنکور تجربی است که توانسته در جمع برترین های کنکور سال جاری قرار بگیرد.

رشته ای که دارنده رتبه 6 تجربی انتخاب خواهد نمود

امیر رضا بسکابادی، متولد 16 شهریور 1380. تک فرزند و پدر و مادرش هر دو پزشک هستند. دوره هدایت را در مدرسه شهید بهشتی سبزوار و دوره دبیرستان را در مدرسه هاشمی نژاد یک مشهد تحصیل نموده است.

وبلاگ ورزشی 90 با این جوان نام آور استان خراسان رضوی به گفت وگو نشسته که در ادامه می بینید.

در کنکور برای هر درس چه درصدهایی را کسب کردید؟

شیمی و فیزیک را 100 درصد زدم. زیست 97.2 درصد، ریاضی 91.2 درصد، زمین شناسی 84 درصد، ادبیات73 درصد، عربی80 درصد، دین و زندگی 94.7 درصد، زبان هم 69 درصد.

آیا از سهمیه خاصی برخوردار بودید؟

بنده از هیچ سهمیه ای به جز سهمیه مناطق برخوردار نبودم.

شما در آزمون های آزمایشی شرکت می کردید؟ در صورت شرکت، از چه آزمون هایی استفاده می کردید؟

بله، از سال نهم در آزمون ها شرکت کردم اما به طور جدی نبود. در دوره دبیرستان (ازسال یازدهم به بعد) شرکت در آزمون ها برایم جدی تر بود و غیبت نداشتم.

تراز شما در کانون چه گونه بود و از چه کتاب های یاری آموزشی استفاده می کردید؟

ترازم در این اواخر و نزدیک به کنکور به 7700 رسیده بود و در آزمون آخر سنجش هم 10 کشور و 6 منطقه شدم. کتاب های من از انتشارات های متفاوت بود.

برنامه یک روز عادی شما در دوران تحصیل چگونه بود؟

پس از برگشتن از مدرسه مقداری استراحت می کردم و بعد از آن هم بر اساس زمان بندی خودم شروع به درس خواندن می کردم. از عید به بعد هم کتابی نبود که مطالعه ننموده باشم. به دلیل این که ادمی نبودم که اهل مهمانی رفتن باشم زیاد برای مسئله بیرون رفتن و مهمانی رفتن به مشکل بر نخوردم.

در روزهای مدرسه حدود 6 تا 8 ساعت و در ایام نزدیک عید به 9 تا 10 ساعت هم رسید. از اردیبهشت به بعد هم همین ساعت را تثبیت کردم.

مطالعه کنکوری خود را از چه سالی شروع کردید؟

از سال یازدهم به بعد شروع به مطالعه برای کنکور کردم. در ابتدا بی دقتی زیادی داشتم به گونه ای که ممکن بود پاسخ درست را جابه جا در پاسخ نامه وارد می کردم اما این روند با گذشت زمان بهبود پیدا کرد.

با توجه به اینکه نظام جدید بودید و امتحانات نهایی در سال کنکور شما بود، نوع مطالعه شما تشریحی بود یا تستی و چگونه به خواندن دروس می پرداختید؟

به نظر من دانش آموزان بهتر است اولویشان بیشتر روی تست باشد. معدل هنگامی تاثیر دارد که دانش آموز در کنکور خوب عمل ننموده باشد. پس تست زدن از اهمیت خاصی برخوردار است.

مطالعه تشریحی من در درسی مانند فیزیک بود که متن کتاب را مطالعه کردم و در درس ریاضی هم تمرین های کتاب را آنالیز کردم به طوری که هم در امتحانات نهایی و هم در کنکور برایم مفید بود.

آیا در کلاس کنکور شرکت کردید؟

بله. در درس زیست برای آمادگی بیشتر به کلاس رفتم. مدرسه هم در تابستان کلاس هایی گذاشتند که به صورت پایه تمرین می کردند، اما در طول سال کلاس جانبی برگزار نشد و من هم به کلاس دیگری نرفتم.

در دوران جمع بندی چه برنامه ای داشتید؟

هر کدام از موسسات 3 آزمون جامع دارند که بهتر است دانش آموزان این آزمون ها را آنالیز نمایند. مرور بعضی از قسمت های درسی واستفاده از کتاب های جمع بندی هم مفید است.

چه هدفی برای آینده دارید؟

رشته پزشکی را برای ادامه تحصیل انتخاب خواهم کرد و احتمالا در دانشگاه فردوسی مشهد ادامه تحصیل دهم. علاقه مندم در هر رشته که بروم در آن به مدارج علمی بالا برسم.

چرا رشته تجربی را برای تحصیل انتخاب کردید؟

خانواده در انتخاب من موثر بوده اما اجباری در کار نبوده است. این رشته با انتخاب خود من بوده زیرا از همان ابتدا به پزشکی علاقه داشتم و تمایلی به رفتن در رشته های فنی نداشتم.

با توجه به اینکه انتقاداتی مبنی بر تک بعدی بودن دانش آموزان مدارس تیزهوشان به گوش می رسد، از این نظر هم مدرسه ای های خود را چگونه ارزیابی می کنید؟

بعضی از دانش آموزان هستند که در چند بعد فعالیت دارند و علاوه بر درس خواندن مثلا در زمینه های فرهنگی، هنری، ورزش و موسیقی هم فعالیت می نمایند. چیزی که مهم است این است که این جو منجر به رقابت ناسالم نشود اما متاسفانه گاهی چنین جوی دیده می شد.

آیا اهل تفریحاتی مانند سینما و کتاب خواندن هم هستید؟

اهل کتاب خواندن هستم. به کتاب های تاریخی بیشتر علاقه دارم. تفریح خاصی هم نداشتم. کتابی که در حال حاضر مشغول به خواندن آن هستم درباره ظهور و سقوط سلطنت پهلوی است.

در رسیدن شما به موفقیت چه کسانی نقش داشتند؟

ابتدا و در درجه اول از خدا تشکر می کنم. در درجه دوم از پدر و مادرم که زحمت بسیار کشیدن. در درجه سوم از افرادی مانند مشاوران گرامی که من را هدایت کردند. همچنین از دبیران عزیز در درس هایی مانند ریاضی، ادبیات و زیست تشکر می کنم.

اعتماد به نفس، خودباوری واینکه همواره سعی می کردم برای حل مشکلاتم راه های مختلف پیدا کنم. مثلا برای بی دقتی ها در اسرع وقت به دنبال راه چاره بودم.

و کلام آخر...

هفته آخر آشفتگی ذهنی داشتم اما با یاری های مشاورم و رفتن به مکان های تفریحی سعی کردم جو روانی خود را کنترل کنم. از زمستان، آشفتگی ذهنی من شروع شده بود و هر چه به کنکور نزدیک می شدم افزایش پیدا می کرد و در هفته آخر بحث روانی تشدید می شد و برای برطرف این مشکل معمولا صبح ها به پارک می رفتم.

توصیه من این است که دانش آموزان هر چقدر دوست دارند درس بخوانند اما حتما آرامش روانی خود را حفظ نمایند.

گفت وگو از زهرا انصاری، خبرنگار وبلاگ ورزشی 90 خراسان رضوی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رشته ای که دارنده رتبه 6 تجربی انتخاب خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته ای که دارنده رتبه 6 تجربی انتخاب خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید