هشتمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک وی پنجشنبه در تهران

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، هشتمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک وی به میزان 100 هزار دُز فردا (پنجشنبه) وارد تهران می گردد.

هشتمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک وی پنجشنبه در تهران

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ ورزشی 90، هشتمین محموله واکسن اسپوتنیک وی به میزان 100 هزار دُز که امروز (چهارشنبه) تحویل نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو شد، قرار است فردا (پنجشنبه) 13 خرداد ماه با پرواز شرکت هواپیمایی ماهان به تهران منتقل گردد.

هفتمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک وی به میزان 100 هزار دُز نهم اردیبهشت وارد تهران شد.

براساس قرارداد امضا شده بین وزارت بهداشت ایران و صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه در این مرحله از توافق در مجموع دو میلیون دُز واکسن اسپوتنیک وی به ایران ارسال خواهد شد که تا پیش این و در 7 محموله 720 هزار دُز وارد ایران شده است.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو پیش از این در گفت وگویی اعلام نموده بود که طرف روس متعهد شده مابقی این قرارداد را به زودی به ایران ارسال کند.

به گزارش فارس، اولین محموله وارداتی واکسن کرونا روز پنجشنبه 16 بهمن ماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست و تحویل وزارت بهداشت شد. محموله دوم نیز 30 بهمن ماه به ایران ارسال شد. این محموله ها به میزان 120 هزار دُز بودند. سومین محموله واکسن کرونا روسی شامل 200 هزار دُز روز چهارشنبه 13 اسفند تحویل سفارت ایران شد و روز پنجشنبه 14 اسفند در یک پرواز اختصاصی شرکت ماهان به تهران ارسال شد. چهارمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک وی به تعداد یکصد هزار دُز پنجشنبه پنجم فروردین ماه به وسیله شرکت هواپیمایی ماهان به تهران ارسال شد. پنجمین محموله واکسن کرونا روسی اسپوتنیک وی هم شامل 100 هزار دُز 12 فروردین ماه به تهران ارسال شد. ششمین محموله واکسن کرونای اسپوتنیک وی به میزان 100 هزار دُز پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه به تهران ارسال شد. هفتمین محموله شامل 100 هزار دُز نهم اردیبهشت ماه وارد تهران شد.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه 26 فروردین ماه در مورد خرید واکسن از روسیه در توئیتی نوشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه، با دغدغه اوج گیری دوباره شیوع ویروس کرونا در ایران، با کوشش مضاعف خود پیروز شد طی مذاکرات فشرده ای با دولت روسیه، قرارداد خرید 60 میلیون دُز واکسن اسپوتنیک وی را نهایی کند. طبق زمان بندی توافق شده، واکسن ها از خرداد تا آذر ماه 1400 به ایران ارسال می گردد.

لازم به ذکر است در سفر اخیر سرگئی لاوروف به تهران در 24 فروردین ماه موضوع واکسن و همچنین فراوری مشترک واکسن روسی اسپوتنیک وی از جمله مباحث مورد گفت وگو بود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "هشتمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک وی پنجشنبه در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشتمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک وی پنجشنبه در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید