همه چیز درباره قرنطینه هوشمند؛ از چگونگی تا زمان اجرا

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، تهران (پانا) - طرح قرنطینه هوشمند در دستور کار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گرفته است و قرار است به زودی در سراسر کشور اجرا گردد تا کسب و کارها در کشور به روال طبیعی خود بازگردد.

همه چیز درباره قرنطینه هوشمند؛ از چگونگی تا زمان اجرا

طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت، تاکنون40 میلیون و 961 هزار و 395 نفر دُز اول واکسن کرونا و 16 میلیون و 715 هزار و 619 نفر هم دُز دوم را تزریق نموده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 57 میلیون و 677 هزار و 14 دُز رسیده است اما پس از شدت گرفتن فرایند واکسیناسیون عمومی در کشور در هفته های اخیر، وزارت بهداشت تصمیم دارد سطح دسترسی افراد واکسینه نشده را به خدمات عمومی کاهش دهد تا این امر مشوقی باشد برای ترغیب واکسیناسیون از سوی افرادی که قصد تزریق واکسن ندارند زیرا بر اساس آمار، 14 درصد افرادی که امکان تزریق واکسن برای آنها فراهم شده است هنوز به دلایل مختلف واکسن نزده اند.

حالا وزارت بهداشت تصمیم دارد تا در قالب طرح قرنطینه هوشمند، محدودیت های کرونایی را کاهش دهد. در واقع بر اساس این طرح قرار است شهروندان پیش از سوار شدن به اتوبوس، هواپیما، رفتن به هتل و سایر اماکن عمومی کد QR که ارائه دهنده واکسینه شدن فرد است را نشان دهند. بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت اخیرا در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای قرنطینه هوشمند اطلاع داد و گفت که قرار است قرنطینه عادی به قرنطینه هوشمند تبدیل گردد، بدین معنا که افرادی که واکسینه می شوند می توانند از مزایای واکسیناسیون استفاده نمایند.

طبق گفته وزیر بهداشت با اجرای این برنامه احتیاجی به محدودیت ها نیست و هر فردی که واکسینه گردد می تواند با اپلیکیشن وزارت بهداشت QR کد را دریافت و از خدمات مورد احتیاج خود استفاده کند.

احمد وحیدی، وزیر کشور هم طی روزهای اخیر درباره طرح قرنطینه هوشمند شرح داد که این طرح مورد تصویب ستاد ملی کرونا نهاده شد و طبق آن محدودیت ها برای عموم برداشته می گردد و قرنطینه هوشمند فقط شامل افراد مبتلا به کرونا خواهد بود.

طبق گفته وزیر کشور، در طرح قرنطینه هوشمند بیماران کرونایی دارای محدودیت هایی خواهند بود و به زودی کسب و کارها به روال طبیعی خود بازخواهد گشت و مسائل مالی ناشی از محدودیت ها رفع می گردد.

مصطفی قانعی، عضو کمیته ملی واکسن کرونا هم درباره جزئیات اجرای آزمایشی قرنطینه هوشمند شرح داد که سامانه ای طراحی شده است که به شکل هوشمند کلیه بانک های اطلاعاتی، ترددها، ورود و خروج به داخل کشور را کنترل می نماید و تمام سامانه های اطلاعاتی هم به آن متصل می گردد. این سامانه اطلاعاتی این نوید را برای کسانی که واکسن زده اند و ناقل ویروس نیستند، می دهد که می توانند کسب و کارهای خود را باز نمایند و در حقیقت این سامانه هوشمند نویدی است برای اینکه هم اقتصاد باز و شکوفا گردد و هم کرونا مهار گردد و برای اینکار تمامی ارگان های دست اندرکار کشور در این موضوع مشارکت خواهند کرد و قرار است که انشالله به صورت نمونه آزمایشی در استان قزوین این کار شروع گردد و در صورت موفقیت آمیز بودن نتایج وارد مرحله کشوری شده و در کل کشور اجرا گردد.

از آنجا که طرح قرنطینه هوشمند در دستور کار وزارت بهداشت واقع شده است، سامانه کارت دیجیتال فارسی و انگلیسی واکسن کرونا فعال شده است و افرادی که دو دُز واکسن خود را دریافت نموده اند، می توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir کارت واکسن دیجیتال خود را دریافت نمایند.

طبق گفته مسئولان امر، با اجرای این طرح دیگر احتیاجی به ارائه دائم اطلاعات از سوی فرد نیست بلکه براساس اطلاعات سامانه، کسب و کارها و ترددها باز خواهد شد و اقتصاد هم رونق پیدا خواهد نمود. گفته می گردد زمان اجرای این طرح نهایتا تا دو هفته آینده خواهد بود و نتایج اجرای آن باید دو تا سه ماه آینده به ستاد ملی کرونا ارائه گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "همه چیز درباره قرنطینه هوشمند؛ از چگونگی تا زمان اجرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره قرنطینه هوشمند؛ از چگونگی تا زمان اجرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید