رجیستری گوشی از ابتدای دی ماه غیرحضوری انجام می&zwnjشود

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، تهران (پانا) - معاون فنی گمرک گفت از ابتدای دی ماه امسال رجیستری گوشی تلفن همراه به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد و مدت زمان انجام فرایند حضوری به کمتر از یک دقیقه کاهش پیدا می نماید.

رجیستری گوشی از ابتدای دی ماه غیرحضوری انجام می&zwnjشود

به گزارش گمرک ایران، 18 مهرماه مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک ایران طی نامه ای به ستاد مبارزه با قاچاق کالا گزارشی از شرایط نامناسب ایجاد شده در مبادی ورودی گمرک به دلیل الزام به رجیستری حضوری گوشی تلفن همراه از 12 مهرماه، بیان کرد که از تشکیل صف های طولانی مسافران و عدم امکان رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در شرایط موجود حکایت داشت.

بر این اساس از ستاد مبازره با قاچاق کالا و ارز خواست که جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و همچنین در دراستای رضایتمندی مسافران ورودی و نظام مند کردن فرایند رجیستری، اجرای طرح رجیستری گوشی به صورت غیرحضوری و پس از انجام استعلامات سیستمی از واحد گذرنامه و در مکانی غیر از مبادی ورودی گمرک انجام گردد تا ضمن جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی از اجرای طرح، از تجمع و شیوع بیماری کووید -19 با قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا جلوگیری گردد.

طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران بعد از پیگیری های انجام شده قرار بر این شد که از ابتدای دی ماه امسال رجیستری گوشی تلفن همراه به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد و مدت زمان انجام فرایند حضوری به کمتر از یک دقیقه کاهش پیدا می نماید.

وی با اشاره به اقداماتی که در جریان تغییر فرایند رجیستری و ثبت غیر حضوری آن در دستور کار واقع شده است شرح داد: پیش بینی شده که اظهارنامه مسافری توسط آژانس های مسافری در هواپیما توزیع و تکمیل می گردد، در غیر این صورت تا قبل از گذرنامه تکمیل شده یا در سالن گمرک تکمیل گردد. در این اظهارنامه مشخصات گوشی تلفن همراه از جمله شماره IMEI باید درج گردد.

معاون فنی گمرک ایران گفت: گوشی تلفن همراه توسط ارزیاب گمرک رویت و به واسطه بارکدخوان شماره IMEI و بارکد پاسپورت در سیستم درج خواهد شد و بعد از ثبت مشخصات گوشی و احراز مسافر در مبادی ورودی، فرد یک ماه فرصت دارد تا با مراجعه به سامانه گمرک (EPL) ادامه فرایند رجیستری را انجام دهد.

وی یادآور شد: برای گوشی های تلفن همراهی که تاریخ ورود آن 1399.4.12 تا 1399.9.30 می توانند طبق روال قبلی و با استعلام سیستمی از سامانه نیروی انتظامی احراز مسافربودن، عملیات ترخیص در EPL بدون مراجعه حضوری انجام گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "رجیستری گوشی از ابتدای دی ماه غیرحضوری انجام می&zwnjشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رجیستری گوشی از ابتدای دی ماه غیرحضوری انجام می&zwnjشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید