نگرانی از رکود مالی در آمریکا و کاهش قرنطینه

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، فرماندار تگزاس دومین ایالت عظیم آمریکا به منظور جلوگیری از رکود مالی ناشی از تعطیلی فعالیت های تجاری قرنطینه خانگی شهروندان را کاهش می دهد.

نگرانی از رکود مالی در آمریکا و کاهش قرنطینه

به گزارش آدینه هفته نامه نیوزویک، گِرِگ آبوت فرماندار جمهوریخواه تگزاس گفته میخواهد به موجب دستور اجرایی که قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا را به روشی امن لغو می نماید، اجازه دهد فعالیت های تجاری در این ایالت از سرگرفته شوند.

نیوزویک نوشت: اعلام این تصمیم احتمالا بحث ها بر سر این موضوع را برخواهد انگیخت که آمریکایی ها تا چه زمانی باید محدودیت های مالی فلج نماینده برای مهار کرونا را که تا به امروز جان بیش از 18 هزار نفر را در این کشور گرفته است، تحمل نمایند.

جامعه پزشکی و بسیاری از دموکرات ها در آمریکا معتقدند تعطیلی فعالیت های کسب و کار باید به منظور کاستن از میزان ابتلا به این ویروس ادامه یابد.

جامعه تجاری و بسیاری از جمهوریخواهان در مقابل خواهان انتها دادن به عمیق ترین رکود از زمان رکود عظیم هستند و می گویند این تصمیم باید پیش از این که شیوع کرونا تاثیرات مالی بلندمدتی داشته باشد، باید اتخاذ گردد.

آبوت مدعیست، تگزاس که اگر کشوری مستقل بود می توانست یازدهمین اقتصاد عظیم دنیا باشد، می تواند بین سلامت افراد و امنیت مالی توازن برقرار کند.

وی روز آدینه در یک کنفرانس خبری گفت: ما بر حفظ جان مردم همزمان با امکان دوباره کسب معیشیت آنها تاکید دارد.

فرماندار تگزاس همچنین گفت جزییات دستور اجرایی هفته آینده در دسترس همگان قرار خواهد گرفت و انتظار می رود فهرستی از دستورات راهنما را برای صاحبان تجاری درباره چگونگی شروع فعالیت امن آنها ارائه دهد.

وی وعده داده آزمایش کرونا بخشی از این طرح خواهد بود. آبوت همچنین آمار تاثیر شیوع بیماری کووید-19 بر تگزاس را به روزرسانی کرد و گفت تا روز پنجشنبه 116 هزار نفر از تگزاسی ها تست کرونا دادند که از این تعداد آزمایش 11 هزار و 449 نفر مثبت بوده است. در تگزاس 221 نفر تا این روز جان باخته اند.

براساس جدیدترین آمار، در آمریکا تا به امروز 503 هزار و 177 نفر به این ویروس مبتلا شده اند که از این میان 18 هزار و 761 نفر جان باخته اند.

ترامپ که در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا سعی داشت شیوع آن در آمریکا را دستکم بگیرد، اکنون خود اذعان نموده که هفته های پیش رو روزهای دشواری را رقم خواهد زد.

تصمیم فرماندار تگزاس در حالی اتخاذ شده که سازمان دنیا بهداشت هشدار داده کشورها در لغو محدودیت های اعمال شده برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا محتاط باشند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "نگرانی از رکود مالی در آمریکا و کاهش قرنطینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی از رکود مالی در آمریکا و کاهش قرنطینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید