موافقت مجلس با انتشار اوراق مالی اسلامی از طریق شهرداری ها

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، تهران (پانا) - صبح امروز نمایندگان مجلس به شهرداری ها برای انتشار 12 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی برای توسعه حمل و نقل عمومی مجوز دادند.

موافقت مجلس با انتشار اوراق مالی اسلامی از طریق شهرداری ها

کنندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، 4 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با بند (ج) و (د) تبصره (5) ماده واحده لایحه بودجه 1401 موافقت کردند.

بر اساس بخش درآمدی بند (ج) تبصره (5) در سال 1401 آمده است:

ج- اوراق فروش نرفته بندهای(الف) و(ب) این تبصره برای مطالبات در سقف اعتبار مربوطه با تأیید رئیس دستگاه اجرائی و ذی حساب- مدیر امور مالی ذی ربط و سازمان برنامه و بـودجه کشـور قابل واگذاری به تمامی طلبکاران (اعم از پیمانکاران، مشاوران، تأمین کنندگان تجهیزات و همچنین سایر هزینه های تعهد شده اعتبارات این قانون از جمله تملک اراضی) می باشد.

همچنین در بند د این تبصره آمده است:

د- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی و زیر ساخت های شهری مدیریت پسماند و نیروگاههای زباله سوز، بازسازی بافت های فرسوده و ساماندهی حاشیه نشینی و سکونتگاههای غیررسمی به شهرداری های کشور و سازمان های وابسته به آنها اجازه داده می شود با تأیید وزارت کشور تا سقف یکصد و بیست هزار میلیارد (120.000.000.000.000) ریال اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن از طریق همان شهرداری ها منتشر کنند.

تضمین بازپرداخت اصل و سود این اوراق برای اجرای طرحهای قطار شهری و حمل و نقل شهری به نسبت پنجاه درصد(50%) دولت و پنجاه درصد(50%) شهرداری ها است.

اوراق فروش نرفته این بند در سقف مطالبات معوق طرح با تأیید شهرداری مربوط قابل واگذاری به طلبکاران آن طرح می باشد

منبع: خبرگزاری پانا

به "موافقت مجلس با انتشار اوراق مالی اسلامی از طریق شهرداری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت مجلس با انتشار اوراق مالی اسلامی از طریق شهرداری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید