مجازات 20 سال حبس در انتظار احتکارکنندگان خودرو

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از معین جریمه نقدی از 10 تا 70 درصد ارزش کالای احتکار شده و از 5 تا 20 سال مجازات حبس برای احتکارکنندگان خودرو اطلاع داد.

مجازات 20 سال حبس در انتظار احتکارکنندگان خودرو

به گزارش وبلاگ ورزشی 90 به نقل از خانه ملت، محمد علی اسفنایی در مورد انتشار خبری مبنی بر اینکه احتکار خودرو در انحصار 5 نفر قرار گرفته است، گفت: مسائلی که پیرامون نحوه احتکار خودرو مطرح شد نمی تواند صندلی کارشناسانه و علمی داشته باشد، چرا که در ایران که کشوری با جمعیت 80 میلیون نفری و ده ها میلیارد گردش مالی صنعت خودرو بوده، این امر قابل قبولی نیست که احتکار خودرو توسط 5 و یا حتی 10 نفر مدیریت گردد و اگر این خبر صحت دارد، چرا اسامی آنها اعلام نمی گردد تا مراجع رسیدگی نماینده بتوانند با آنها برخورد نمایند؟

تعزیرات حکومتی بدون هیچ گونه اغماضی با احتکارنمایندگان خودرو برخورد می نماید

وی ادامه داد: بی تردید وظیفه ذاتی سازمان تعزیرات حکومتی این است که با احتکار به طور جدی برخورد کند، بنابراین اگر اسامی احتکارنمایندگان را اعلام نمایند بدون هیچ گونه اغماض یا مماشاتی با آنها برخورد قانونی خواهیم کرد به نحوی که هم موثر باشد و هم اثر تنبیهی آن مشهود باشد.

قوه قضائیه برای برخورد با احتکارنمایندگان خط قرمزی به غیر از اجرای عدالت ندارد

اسفنانی توضیح داد: اگر موضوع احتکار در قالب جرم مطرح گردد، به طور قطع قوه قضائیه می تواند بدان رسیدگی کند، کما اینکه این قوه ثابت نموده است خط قرمزی به غیر از اجرای عدالت در پیش ندارد و هیچ منعی برای برخورد با مجرمان ندارد و فرقی هم نمی نماید که این افراد وابسته به اشخاص یا دستگاه خاصی باشند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر احتکار اجرا شده در قالب اخلال در نظام توزیع یا نظام مالی کشور باشد، به طور قطع قوه قضائیه توان برخورد با احتکارنمایندگان را به نحو شایسته و اثرگذار دارد و بخشی هم که به تعزیرات مربوط است برخورد قضایی جدی در چارچوب قانون با آنها خواهد شد.

اسفنانی در بیان نوع مجازات معین شده برای احتکارنمایندگان خودرو، یادآورشد: اگر این افراد تخلف تعزیراتی مرتکب شده باشند، چون این سازمان یک مرجع شبه قضایی است، چنانچه در مورد احتکار یا گرانفروشی ورود پیدا کند، برای گران فروشی 2 یا 5 برابر ارزش گرانفروشی اجرا شده جریمه معین می گردد و برای احتکار نیز از 10 تا 70 درصد ارزش کالای احتکار شده برای آن جریمه نقدی معین خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران، تاکید نمود: اگر قرار باشد در قالب جرم اعم از اخلال در نظام توزیع یا اخلال در نظام مالی کشور برای احتکارنمایندگان خودرو مجازات معین گردد، چنانچه مشمول فساد فی الارض نگردد، حداقل از 5 تا 20 مجازات حبس برای احتکارنماینده معین خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

به "مجازات 20 سال حبس در انتظار احتکارکنندگان خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجازات 20 سال حبس در انتظار احتکارکنندگان خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید