قطبی: عشقی مانند فوتبال ایران ندیدم، دوست دارم پرسپولیس و هوادارانش را ببینم

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، سرمربی جدید تیم فوتبال فولاد خوزستان در مراسم معارفه اش گفت: با دیدن استادیوم اختصاصی فولاد اشک شوق ریختم. فولاد می تواند قهرمان ایران و آسیا گردد.

قطبی: عشقی مانند فوتبال ایران ندیدم، دوست دارم پرسپولیس و هوادارانش را ببینم

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، افشین قطبی در مراسم معارفه خود به عنوان سرمربی فولاد خوزستان گفت: خیلی خوشحال شدم که در نشست خبری حضور دارم. من از ته قلبم از مدیرعامل باشگاه بابت انتخابم تشکر می کنم. فکر می کنم که ظرف 23 دقیقه عشق او برای فوتبال و فولاد را لمس کردم.

سرمربی جدید فولاد خوزستان همچنین گفت: خوزستان قطب مهم فوتبال کشور است. وقتی من مربی پرسپولیس بودم، یادتان است که حسین کعبی برای تیم ما بازی می کرد. او بازیکن بسیار خوبی بود و توانست به تیم ما برای قهرمانی یاری کند. در تیم ملی نیز بازیکنان خوبی را از خوزستان پیدا کردم که در تیم ملی بازی کردند. یکی از این بازیکنان، ایمان مبعلی بود که بسیار با شخصیت است. یک جوان به نام آرش افشین را پیدا کردم و از خودم می پرسیدم این بازیکن از کجا آمده است. می دانستم خوزستان قطب مهم فوتبال ایران است. این موضوع از دلایل اصلی حضور من در فولاد است. دوست داشتم به این تیم بیایم و بازیکنان را به گونه ای پرورش بدهم که به سطح بین المللی برسند.

قطبی با اشاره به تماشای فیلم ورزشگاه فولاد آره نا گفت: وقتی فیلم ورزشگاه را دیدم، اشک شوق از چشمانم جاری شد که چنین ورزشگاهی ساخته شده است. ما می توانیم یک ماشین فراری درست کنیم اما احتیاج به یک مربی خوب هم داریم تا این اتومبیل در مسابقات قهرمان شود. شک ندارم که فولاد قهرمان ایران می شود و می تواند قهرمان آسیا شود. این ورزشگاه احتیاج به بهترین فوتبالیست ها و بازیکنان دارد. همه آسیا باید این ورزشگاه را ببینند.

وی درباره مدت زمان موفقیت تیمش گفت: وقتی قهرمان می شویم که همه کوشش کنیم تا تیم پیشرفت کند. کسب 15 امتیاز از این تعداد بازی مناسب نیست. باید در این زمان تیم را به سطح مناسب برسانیم. من معجزه را قبول دارم. وقتی از پرسپولیس شش امتیاز کسر شد، همه گفتند که کار تمام شد. وقتی سر تمرین رفتم، بازیکنان من را با انگیزه و با انرژی مثبت دیدند. محمد نصرتی گفت افشین خان چرا می خواهید جدی تمرین کنیم؟ ما قهرمان را از دست دادیم. به نصرتی گفتم که ما هنوز وقت داریم و می توانیم قهرمان شویم. ایمان دارم که با یاری همکاران، مربیان و بازیکنان می توانیم کار خوبی سال جاری انجام دهیم و به رده های بالای جدول برسیم. این که کجای جدول هستیم، دست ما و خداوند است.

قطبی درباره برنامه اش برای آینده باشگاه و روند تیم در فصل نقل و انتقالات هم گفت: برنامه ریزی ما این طور است که تا بازی با تراکتورسازی با همه صحبت کنم و با ذهن باز لمس کنم که چه کارهایی باید انجام دهیم. باید ببینیم چه نفراتی اضافه خواهد شد.

او درباره شناختش از فوتبال ایران اظهار کرد: من در هفت کشور دنیا بودم اما خوشحالم که به کشور خودم آمدم. در زندگی تصمیمی را بدون اطلاعات کافی نگرفتم. سعی کردم تمام اطلاعات را به دست بیاورم و تصمیم مناسب را بگیرم. وقتی این تصمیم را گرفتم احساس کردم که پتانسیل خوبی در فولاد وجود دارد.

سرمربی فولاد با تاکید بر این که طرفداران این تیم نوع فوتبال تیمشان را دوست خواهند داشت، اضافه نمود: من فوتبال هجومی با گل های زیاد را دوست دارم. بردن و کسب امتیاز همیشه مورد علاقه نیست. باید فوتبال خوبی انجام دهیم. در فوتبال حرفه ای روحیه مهم ترین موضوع است. احساسات بازیکن و فضای تیم خیلی مهم است. اولین کار این است که روحیه تیم را بالا بیاوریم. در دو بازی اخیر که تیم چهار امتیاز گرفته، احساس می کنم بازیکنان با تعصب بیشتری بازی کردند. نکته بعد این است که تیم با انرژی بیشتری بازی کند و بتواند گل بزند و بازی را ببرد.

قطبی با اشاره به بازی تیمش با پرسپولیس در روز افتتاح ورزشگاه اختصاصی فولاد گفت: خیلی سخت است که دو بازی اول من بسیار سخت است اما دوست دارم که پرسپولیس و طرفداران را ببینم. دوست دارم بازی در ورزشگاه جدید برگزار شود. باید بازیکنان تیم وظایف خود را قبل از بازی بدانند. فکر می کنم به این شکل نتیجه بهتری بگیریم.

سرمربی تیم فولاد خوزستان گفت: نکته دومی که برای من بسیار مهم است این است که اگر این تیم کمی سازماندهی بیشتری داشته باشد و بازیکنان کارشان را بدانند احساس می کنم نتایج کمی بهتر خواهند شد. همیشه من و دکتر کاشانی مدیرعامل شرکت کارخانه فولاد به دنبال این بودیم در زندگی مان نامبر وان باشیم و نمی خواهیم تمام کوشش ها را انجام دهیم و بعد در رده نهم جدول قرار بگیریم. به همین دلیل امیدوارم که تیممان تیمی باشد که مردم می خواهند بازی های آن را تماشا نمایند و همان طور که استقلالی ها آغاز کردند و بازی های پرسپولیس را آن موقع که مربی این تیم بودم می دیدند شک ندارم که تماشاگران فولاد نیز و همچنین دیگر تماشاگران از بازی های فولاد، خوششان خواهد آمد.

وی ادامه داد: مردم ایران فوتبال را دوست دارند و وقتی از ایران رفتم و کشورهای زیادی را گشتم و همانند مارکوپولو بودم، هیچ وقت نتوانستم عشقی مانند فوتبال ایران را در جاهای دیگر ببینم و شاید این را حتی در اروپا هم نتوان دید و به همین دلیل احساس می کنم اگر کسی، فوتبال خوبی را ببیند، طرفدار آن تیم خواهد شد. من شک ندارم که ایران طرفدار فولاد خواهد شد آن هم با توجه به فوتبالی که بازی خواهیم کرد و این مساله طول نخواهد کشید. البته برخی مواقع باید مهره هایی هم داشته باشیم که بتوانند این کار را انجام دهند که آقای کشانی مدیرعامل کارخانه فولاد نیز باید در این مهم به ما یاری کند و اجازه دهد که چند بازیکن بسیار خوب را با توجه به بودجه ای که به ما می دهد به این تیم اضافه کنیم.

قطبی اعلام نمود: با توجه به ورزشگاهی که فولاد آماده نموده است این مکان لیاقت آن را دارد که بهترین بازیکنان و همچنین مربیان در این تیم بازی نمایند.

وی اعلام نمود: زمانی که به فرودگاه اهواز آمدم همان لحظه که صدای طرفدار را شنیدم و احساساتشان را لمس کردم همان جا کمی شوکه شدم و به خدا نگاه کردم و از او برای این که من را در اینجا گذاشت تشکر کردم. همان موقع متوجه شدم که من باید اینجا باشم. در پرسپولیس نیز به همین صورت بود و ما واقعا کارمند خدا هستیم و احساس می کنم در فوتبال مربیگری می کنم ولی کوشش می کنم کارهای بزرگتری انجام دهیم زیرا می توانیم با فوتبال مردم را شاد کنیم. همچنین زندگی شان را پررنگ تر کنیم. به نظر من بازی پرسپولیس و فولاد در نیم فصل دوم کمی احساسی و خیلی مهمی برای من خواهد بود و این برای هر دو باشگاه است. زیرا پرسپولیس در کورس قهرمانی است و فولاد نیز در حال کوشش برای بالا آمدن در جدول هستیم. شک نکنید من خیلی حرفه ای هستم و سعی می کنیم بازی را ببریم. در حال حاضر پرسپولیس یکی از بهترین تیم های آسیا است و باید خیلی کوشش کنیم و کار کنیم تا بازی را ببریم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره احساس طرفداران نیز گفت: هنوز یادم است در شهرهای مختلفی که بودم و وقتی طرفداران من را می دیدند احساسات آنها را متوجه می شدم. یک روز در خیابان راه می رفتم که دیدم پیرمردی کیلومترها من را دنبال کرد. همسرم به من گفت او را می شناسی؟ که گفتم نه. ولی ما هر جا می رفتیم او ما را همراهی می کرد که پس از دو، سه کیلومتر ایستادم و آن پیرمرد جنتلمن به چشمان من نگاه کرد و اشک ریخت که من هم با دیدن این صحنه اشک ریختم و به او گفتم که چرا گریه می کنی؟ او به من گفت خیلی شاد شدم زیرا هنوز همراهی شما با پرسپولیس و آن بازی در دقیقه 96 را به خاطر دارم و من هنوز هم فوتبال را دنبال می کنم و عاشق آن شدم. این احساسات است که به من انرژی می دهد و ما برای این انرژی ها کار می کنیم و شک نمی کنم که طرفداران فولاد هم این احساسات را دارند و دیروز در فرودگاه این احساسات را دیدم.

قطبی اعلام نمود: من فکر می کنم لیگ ژاپن در حال حاضر بهترین لیگ آسیا است و آن هم به دلیل نظم و انضباط لیگ و سازماندهی که در تیم هایشان وجود دارد می باشد ولی سال جاری که لیگ ایران را از دور دیدم واقعا این لیگ به صورتی است که مربیان و بازیکنان بسیار خوبی در این تیم ها وجود دارد. ضمن این که کیفیت ورزشگاه و زمین چمن ها نیز بهتر شده و طرفداران در شهرها و شهرستان ها بیشتر شده اند. وقتی این لیگ را دیدم افتخار کردم و زمانی که به یاری هایم گفتمکه ممکن است به ایران برویم و کار کنیم، آنها نیز من را تشویق کردند که ایران لیگ خوبی دارد. به هر حال لیگ سختی در ایران وجود دارد و باید علاوه بر تیم هایی چون پرسپولیس، سپاهان و پدیده باید تیم فولاد را هم اضافه کنیم زیرا این تیم نیز خیلی زود به جمع مدعیان اضافه خواهد شد و شک نمی کنم که تا آخرین لحظه برای سهمیه آسیایی مبارزه خواهیم کرد و این هدف ماست و برای آن کوشش می کنیم.

وی اعلام کرد: تیم ها در مناطق مختلف با یکدیگر متفاوت هستند و هر چه به جنوب کشور می آییم، می بینیم که بازیکنان با تکنیک تر و سرعتی تر می شوند و مردم آن خونگرم تر و احساساتی تر هستند. آن چه آسان خواهد بود انگیزه دادن به بازیکنان است و می توان با یک لبخند این انگیزه را به بازیکن جوان داد و با ایمان داشتن به آنها اعتماد به نفس بازیکن نیز بالا خواهد رفت. به نظر من روحیه دادن به یک تیم کار ساده ای است و همیشه این موضوع برای من آسان بوده و شاید هم در ژنتیک من بوده است. من بیشتر درباره سازماندهی و ساخت یک فوتبال صحبت می کنم و وقتی چند بازی اخیر فولاد را دیدم بازیکنان خیلی کوشش می نمایند ولی به نظر من برخی مواقع بازیکنان پست های خود را در بازی نگه نمی دارند و گاهی در پست هایشان نیستند و این به نحوه تمرین کردن ما برمی شود. فوتبال بیشتر بازیکنان فولاد، خیابانی است که یاد گرفته اند با خلاقیت و حرکت های انفرادی بتوانند کارهای مثبتی انجام دهند. به هر حال وقتی با تاکتیک بازی نکنیم، هیچ وقت نمی توانیم نتیجه بگیریم. کاشیما یک تیم بسیار خوب آسیایی است در حالی که خیلی تیم های ژاپنی از این تیم بیشتر هزینه کردند ولی کاشیما نشان داد که بهترین تیم آسیاست چرا که یک، تیم بود.

قطبی گفت: در حال حاضر تیم فولاد تقسیم شده است و هر چند نفری یک گروه هستند و احساس می کنم با آمدن من باید این تیم را یکی کنم و این هنر من است و شک نکنید این مهم خیلی زود انجام خواهد شد. من هیچ جایی نمی روم که تنها دو روز یا شش ماه کار کنم هر جا رفته ام کوشش نموده ام که بمانم و چیزی را بسازم و وقتی می روم چیزی را بهتر کنم. آمدنم به خوزستان برای این بود که کار بزرگی انجام دهم زیرا فولاد ساختار جوان و ابزار دارد و درست است که مسائل دارد ولی کجا مشکل نیست و همه جا هست ولی وقتی مردم عشق فوتبال و خوزستان را دارند و هم دل هستند. من فکر می کنم می توان همه چیز را درست کرد. من قرارداد یک سال و نیم با فولاد دارم و اگر خوب کار کنیم شاید این قرارداد سه تا پنج سال شود. به هر حال ما اینجا نیامدیم که تنها یک مقطع زمانی کار کنیم و آمدیم کار بزرگ انجام دهیم ولی به هر حال همیشه هر آغازی، سرانجام هم خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قطبی: عشقی مانند فوتبال ایران ندیدم، دوست دارم پرسپولیس و هوادارانش را ببینم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطبی: عشقی مانند فوتبال ایران ندیدم، دوست دارم پرسپولیس و هوادارانش را ببینم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید