صدرنشینی بانک های ایرانی در میان موسسات اقتصادی اسلامی

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، پنج بانک ایرانی در رتبه بندی 2019 بانکر از موسسات اقتصادی اسلامی در میان 10 بانک اسلامی برتر برخوردار از سریع ترین رشد که 500 میلیون دلار دارایی قرار دارند، جای گرفتند.

صدرنشینی بانک های ایرانی در میان موسسات اقتصادی اسلامی

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، بر اساس نمودار بانکر از بانک های مطابق با شریعت اسلامی که سریع ترین نرخ رشد را داشتند، بانک دی با اموالی به ارزش 7842.98 میلیون دلار در صدر فهرست نهاده شد در حالی که بانک صنعت و معدن با اموالی به ارزش 14995.75 میلیون دلار در رتبه هفتم، بانک آینده با اموالی به ارزش 26185.93 میلیون دلار در رتبه هشتم، بانک شهر با اموالی به ارزش 17844.20 میلیون دلار در رتبه نهم و بانک قرض الحسنه مهر ایران با اموالی به ارزش 4243.34 میلیون دلار در رتبه دهم این فهرست جای گرفت نهاده شد.

رتبه بندی 2019 بانکر از موسسات اقتصادی اسلامی شواهدی از رشد قوی دارایی های دنیای را نشان می دهد و این بخش مسائل گذشته را پشت سر گذاشته است. خاورمیانه در سال 2018 وضعیت یکسانی را تجربه نکرد و شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس نسبت به سایر کشورهای منطقه رشد متفاوتی داشتند. و در حالی که آسیا و جنوب صحرای آفریقای از نظر اموال، رشد دو رقمی را تجربه کردند اما ستاره های رتبه بندی سال 2018 از نظر درصد رشد که شامل استرالیا، اروپا و آمریکا بودند، پسرفت قابل توجهی را متحمل شدند. بعلاوه در حالی که رشد موسسات اقتصادی اسلامی در سراسر دنیا ادامه پیدا نموده اما به نظر می رسد پراکندگی جغرافیایی بانکداری مطابق با شریعت اسلامی به انتها رسیده یا فعلا متوقف شده است.

اموال مطابق با شریعت اسلامی در طول سال 2018 در سراسر دنیا به میزان 8.05 درصد رشد کرد و به 1656 میلیارد دلار رسید و درصد رشد، بالاتر از میزان ثبت شده در رتبه بندی سال 2018 بود. در حالی که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و سایر کشورهای خاورمیانه در رتبه بندی 2018 رشد تک رقمی داشتند اما این منطقه در سال 2019 رشد 13.36 درصدی اموال را ثبت کرد که تحت تاثیر رشد در بازارهایی مانند ایران بود.

رجحان منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) در زمینه رشد اموال مطابق با شریعت اسلامی در فهرست 10 موسسه اقتصادی مطابق با شریعت اسلامی با بیش از 500 میلیون دلار اموال که سریع ترین نرخ رشد را داشته اند، تایید شد.

با این حال در گزارش بانکر آماده است با وجود حضور پنج بانک ایرانی در فهرست 10 موسسه اسلامی برخوردار از سریع ترین نرخ رشد، پایداری رشد اموال ایرانی برای رتبه بندی سال میلادی آینده جای سوال دارد. اگرچه بخش بانکداری اسلامی ایران بزرگترین در دنیا است اما در معرض شوکهای خارجی، کنترلهای ضعیف رگولاتوری و فقدان استقلال بانک مرکزی واقع شده است. و اگرچه بانکهای ایران در سال 2018 رشد قابل ملاحظه ای نشان دادند اما انتظار می رود رتبه بندی سال آینده آنها از تحریم های آمریکا متاثر گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "صدرنشینی بانک های ایرانی در میان موسسات اقتصادی اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدرنشینی بانک های ایرانی در میان موسسات اقتصادی اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید