با مقرون به صرفه ترین ایرلاین دنیا آشنا شوید

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، مقرون به صرفه ترین ایرلاین دنیا

امروز ما در این مقاله تصمیم داریم که یکی از مقرون به صرفه ترین ایرلاین های دنیا را به شما معرفی نماییم. البته ایرلاینی که در ادامه معرفی می نماییم از نظر معتبرترین ها که خود در صنعت هواپیمایی صاحب نظر و مرجع هستند معرفی شده است و مطمئنا در رقابت با ایرلاین های بی شماری در سراسر دنیا این لقب را دریافت کرده است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، مقرون به صرفه ترین ایرلاین دنیا را برای شما معرفی نماییم.

با مقرون به صرفه ترین ایرلاین دنیا آشنا شوید

با توجه به آمار منتشر شده از نظر رتبه بندی جهانی قیمت پروازهای سال 2018 در سراسر جهان که به تازگی منتشر شده است و بر اساس المان های مختلف و بی شمار آنالیز شده است، ارزان ترین ایرلاین جهان را در سراسر جهان به تازگی معرفی نموده اند. در آنالیز این موضوع از بیش از 1.5 میلیون پرواز کلاس اکونومی در سراسر جهان که از 200 شرکت هواپیمایی هستند، استفاده شده است.

در نتیجه این آنالیز ها، شرکت هواپیمایی تایگر ایر (Tigerair)که یک شرکت پروازهای داخلی استرالیایی است به عنوان ارزان ترین شرکت هواپیمایی در سراسر جهان شناخته شد. با توجه به اعلام این سایت و اطلاعاتی که در اختیار کاربران قرار داده است، قیمت بلیط های پرواز این شرکت استرالیایی به ازای هر کیلومتر حدودا 0.06 دلار معین شده است. این رتبه بندی در حالی صورت گرفته است که شرکت هواپیمایی تایگر ایر، در سال های اخیر فعالیت خود تحت تبلیغات بسیارمنفی در رسانه های کشور استرالیا بوده است و به عنوان بدترین ایرلاین کشور استرالیا در 3 سال متوالی شناخته شده است.

با این که این شرکت هواپیمایی در سال 2014، به وسیله شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک (Virgin) خریداری شد و حتی در پیروی آن طبق گزارشات نو شرکت رومتوریو (Rome2rio) کنترل آن را در دست گرفته است و این وعده هم داده شده بود که اوضاع در آن در حال تغییر است اما با این حال، این شرکت 3 سال متوالی به عنوان ایرلاین بد کشور استرالیا انتخاب شد و در بین انتخاب های مردم در رتبه آخر است.

شاید فکر کنید که این ایرلاین که تنها سفرهای داخلی استرالیا را پشتیبانی می نماید و به کشورهای دیگر هیچ ارتباطی ندارد ولی با این حال این گزارش داده های اضافی در خصوص شرکت های هواپیمایی پیشرو و رتبه بندی ارزان ترین شرکت های هواپیمایی بین ا لمللی و ایرلاین های داخلی را نیز در اختیار ما قرار می دهند.

از 30 ایرلاینی که در این رتبه بندی حضور دارند و خدماتشان نیز بین المللی است، 24 ایرلاین در آسیا و خاورمیانه قرار گرفته اند. شرکت هواپیمایی ایرایژیا ایکس (AirAsia X) با قیمتی برابر با بلیط 0.07 دلار به ازای هر کیلومتر، شرکت هواپیمایی ایر ایندیا اکسپرس (Air India Express) و شرکت هواپیمایی ایر ایژیا اندونزی با قیمت بلیط 0.08 دلار به ازای هر کیلومتر، سه شرکت ارزان این فهرست هستند که در صدر قرار دارند. دراین مابین یکی از شرکت های بین المللی وجود دارد که یک شرکت هواپیمایی نو و معروف بین المللی به نام شرکت هواپیمایی پریمرا ایر (Primera Air) ایت که در رتبه چهارم فهرست پروازهای بین المللی این فهرست قرار گرفته است و بلیط هایش را با قیمت بلیط 0.09 دلار به ازای هر کیلومتر به فروش می رساند و این جایگاه را به خود اختصاص داده است.

با آنالیز برنامه های پروازی این شرکت هواپیمایی خواهید دید که پروازهای اصلی این شرکت هواپیمایی بین کشورهای اسکاندیناوی و مقاصد تعطیلات اروپایی است، اما طبق گزارشات واصله، این شرکت هواپیمایی در پی پروازهای ارزان قیمت از اروپا به آمریکای شمالی نیز می باشد و برای اجرای این پروازها برنامه های نزدیکی دارد. شرکت هواپیمایی اسکوت (Scoot) نیز دیگر جز این فهرست از ارزان ترین ایرلاین های بین المللی جهان است.

البته این نکته لازم به ذکر است که این شرکت از سال 2016 که اولین رتبه در فهرست گزارش رومتوریو را داشته است، به رتبه و جایگاه های پایین این فهرست سقوط نموده است. شرکت هواپیمایی اسکوت در حال حاضر رتبه 31 این رده بندی را با افزایش قیمت های خود به دست آورده و میانگین بلیط های آن از 0.07 به 0.12 دلار به ازای هر کیلومتر رسیده است.

شرکت های هواپیمایی مانند شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز و بعلاوه شرکت هواپیمایی نرویژین ایر که معروفیت هواپیمایی های ارزان جهان را دارا بودند، به دلیل هزینه های عملیاتی و قیمت های بالای سوخت، مجبور هستند از مشتریان خود بیشتر پول بلیط دریافت نمایند. با توجه به نتایج نظرسنجی ها، برای مسافران اروپایی استفاده از خدمات شرکت هواپیمایی رایان ایر (Ryanair) در صدر فهرست با قیمت بلیط 0.10 دلار به ازای هر کیلومتر قرار گرفته است.

این شرکت هواپیمایی با پروازهای کوتاه داخلی در مقاصد اروپایی بر ارائه قیمت های ارزان تمرکز بسیار زیادی دارد. در سال های اخیر، شرکت هواپیمایی رایان ایر، در بیشتر اوقات در بالای فهرست پروازهای ارزان قیمت اروپایی قرار داشته است.

شرکت هواپیمایی ایزی جت نیز یکی دیگر از شرکت های هواپیمایی ارزان اروپایی است که با قیمت بلیط 0.19 دلار به ازای هر کیلومتر پس از رایان ایر در این فهرست قرار گرفته است. شرکت هواپیمایی نرویژین ایر (Norwegian Air) با این که در سال 2017 دارای قیمت های بسیار پایین و ارزان ای بود و بیشتر مسافران آن را انتخاب می کردند اما طبق آخرین گزارشات واصله، این شرکت به پایین فهرست سقوط نموده است.

قیمت بلیط های این شرکت هوایی هم اکنون دو برابر ایرلاین پریمرا با 0.17 دلار به ازای هر کیلومتر است. برای شما خوانندگان عزیز، دانستن این نکته درباره ارزان ترین ایرلاین جهان، قابل توجه است که در حوزه خاورمیانه، ترکیب 3 شرکت هواپیمایی خاور میانه یعنی ایرلاین اتحاد با 0.10 دلار به ازای هر کیلومتر، ایرلاین قطر و امارات با 0.11 دلار به ازای هر کیلومتر، همچنان در صدر فهرست منطقه خود هستند.

اما با این حال مسافرانی که در پی سفری ارزان در منطقه خاورمیانه هستند، باید شرکت های هواپیمایی عمان ایر، کویت ایر، رویال برونئی و گلف ایر بحرین را در نظر داشته باشند. این شرکت های هواپیمایی با بلیط های ارزان و ارزان، در مسیرها و مقاصد گسترده ای فعالیت های پروازی دارند.

منبع: الی گشت

به "با مقرون به صرفه ترین ایرلاین دنیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مقرون به صرفه ترین ایرلاین دنیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید