قیمت جهانی نفت افزایش یافت

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، خبرنگاران: به دلیل امیدواری به اقدامات محرک اقتصادی بیشتر از سوی چین قیمت نفت امروز افزایش یافت و به 63 دلار و 14 سنت در هر بشکه رسید.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

به گزارش وبلاگ ورزشی 90 به نقل از رویترز، به دلیل امیدواری به اقدامات محرک اقتصادی بیشتر از سوی چین پس از انتشار آمارهای ناامید کننده از شرایط دومین اقتصاد بزرگ دنیا، قیمت نفت امروز افزایش یافت.

نرخ تورم مصرف کننده چین در ماه می بیش از حد انتظار تضعیف شده و به 1.2 درصد رسیده و نگرانی ها از فشارهای ناشی از افت تورم را تشدید کرده است. قیمت های تولید کننده در چین برای سی و هشتمین ماه متوالی کاهش داشت.

یو یافانگ، تحلیلگر مسائل اقتصادی در این باره گفت: آمارهای ضعیف همچنان نشان از تقاضای ضعیف در اقتصاد (چین) دارد. دولت باید سیاست های انبساطی بیشتری را به منظور کاهش هزینه های سرمایه گذاری اتخاذ کند تا رشد افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا پس از کاهش 99 سنتی در جلسه گذشته، امروز 41 سنت افزایش یافت و به 58 دلار و 55 سنت رسید. قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه جولای پس از کاهش 62 سنتی در جلسه قبل، امروز 45 سنت افزایش یافت و به 63 دلار و 14 سنت رسید.

واردات نفت چین در ماه می نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 11 درصد کاهش یافت که شدیدترین کاهش از نوامبر 2013 تا به امروز بود.

گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند (ای ان زد) امروز در یادداشتی نوشت: آمارهای ضعیف از میزان واردات نتیجه افزایش قابل توجه تعمیرات پالایشگاهی در ماه می بوده است... در عین حال، سطح بالای واردات در ماه های گذشته موجب وارد آمدن فشار بر تاسیسات ذخیره نفت در بنادر چین شده است.

این شرایط با تکمیل ساخت تاسیسات جدید ذخیره سازی در اواخر امسال بهبود خواهد یافت.

ای ان زد همچنین در گزارش خود آورده است: در صورت لغو تحریم های ایران در اواخر ماه جاری، این کشور احتمالا نفت بیشتری به بازار سرازیر خواهد کرد.

19

منبع: تسنیم

به "قیمت جهانی نفت افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت جهانی نفت افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید