خبرنگاران والدین سلامت دانش آموزان را در موج جدید کرونا جدی بگیرند

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، کرج- خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به شرایط قرمز کرونایی در استان گفت: والدین سلامت دانش آموزان در موج جدید کرونا را جدی بگیرند تا خطری آنان را در فرآیند تعلیم و تربیت تهدید نکند.

خبرنگاران والدین سلامت دانش آموزان را در موج جدید کرونا جدی بگیرند

سالار قاسمی روز سه شنبه درگفت و گو با وبلاگ ورزشی 90 با اشاره به اینکه عادی نگاری بیماری کرونا موجب افزایش آمار مبتلایان و گسترده شدن چرخه انتقال ویروس کرونا می گردد، اضافه نمود: والدین به زنگ خطر ویروس کرونا گوش فرا دهند تا فرزندانشان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا از تحصیل باز نمانند.

وی تدابیر سخت گیرانه کرونایی را برای جلوگیری از خروج دانش آموزان از خانه ضروری دانست و گفت : عادی انگاری ویروس کرونا و کنارگذاشتن پروتکل های بهداشتی درجمع های خانوادگی و خارج از خانه بسیار خطرآفرین است.

وی توضیح داد: والدین به هشدارهایی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی، ستاد کرونا و مراقبین سلامت مدارس در فضای رسانه ای و مجازی نسبت به راعایت پروتکل های بهداشتی و عدم خروج از خانه داده می گردد، توجه نمایند.

قاسمی اضافه نمود: کاهش آمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس در استان، نیازمند همت عظیم مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

وی ادامه داد: برای کاهش آمار کرونا ناچار به اعمال محدودیت هایی چون ارتباطات خانوادگی، رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک، پرهیز از حضور در تجمع های بالای 10 نفر، رعایت نکات بهداشتی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: اگر پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نکنیم، نمی توانیم شرایط موجود را مدیریت کرد، شهفرایندان باید به فکر محافظت از خود و دیگران باشند.

وی به پدر و مادرها توصیه کرد که در ارتباط با بچه ها و نوجوانان به خصوص در روزهای سخت قرنطینه، صبر و تحمل خود را بالا ببرند و دراین شرایط کرونایی، کمی سطح انتظارات خود را نسبت به انجام به موقع تکالیف درسی تعدیل نمایند.

قاسمی گفت: در بحران ها والدین با بچه ها حرف بزنند تا بر ترس خود غلبه نمایند، حتی برای بچه های کوچک نیز تغییر فرایند زندگی کاملا محسوس به نظر می رسد و این باور که فکر کنیم بچه ها خیلی مسایل را متوجه نمی شوند، باوری غلط است.

وی استرس، غم، اندوه، ناراحتی و خشم والدین برای کودک قابل مشاهده، الگوبرداری و سرمشق پذیری است پس والدین باید در این دوره خاص شیوع کرونا، رفتار و هیجانات خود را کنترل نموده و سرمشق خوب و مثبتی برای بچه ها خود باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید نمود: والدین واقعیت های کرونا را با هدف کاهش اضطراب و استرس و همچنین مراقبت از خود درمقابل این ویروس را برای فرزندانشان تبیین نمایند.

استان البرز 473 هزار دانش آموز دارد.

استان البرز از اوایل هفته جاری در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران والدین سلامت دانش آموزان را در موج جدید کرونا جدی بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران والدین سلامت دانش آموزان را در موج جدید کرونا جدی بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید