خبرنگاران اقلام بهداشتی بیماران خاص و صعب العلاج کرمانشاه تامین شد

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، کرمانشاه- خبرنگاران- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام نمود: براساس تفاهم نامه منعقد شده بین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و جمعیت هلال احمر استان اقلام بهداشتی و محافظتی موردنیاز بیماران خاص و صعب العلاج تامین شد.

خبرنگاران اقلام بهداشتی بیماران خاص و صعب العلاج کرمانشاه تامین شد

دکتر بهمن روشنی روز چهارشنبه در گفت و گو با وبلاگ ورزشی 90 با بیان اینکه این بسته ها شامل ماسک و ژل ضدعفونی نماینده است، اضافه نمود: بر همین اساس بیماران هموفیلی و تالاسمی از مرکز جامع بیماران خاص، بیماران دیالیزی به وسیله مراکز دیالیز، بیماران ام اس به وسیله انجمن ام اس، بیماران سرطانی از مراکزی که در حال اجرا فرآیندهای شیمی درمانی بوده و دارای پرونده هستند، برای اخذ سهمیه خود مراجعه نمایند.

او گفت: بیماران پیوندی به وسیله شورای عالی بیماران خاص نسبت به اخذ سهمیه خود اقدام نمایند.

روشنی توضیح داد: بیماران EB ,MPS, CF،SMA می توانند با مراجعه به واحد بیماران خاص معاونت درمان نسبت به اخذ بسته های بهداشتی و محافظتی اقدام نمایند.

نزدیک به 36 هزار و 500 بیمار خاص و صعب العلاج در استان کرمانشاه وجود دارد.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه، 2 هزار و 124 بیمار خاص شامل هموفیلی، ام اس، کلیوی و تالاسمی زیرپوشش این بیمه است و ماهیانه 2.5 میلیارد تومان هزینه درمانی آنها می گردد.

کیومرث مظفری افزود: 95 درصد هزینه های دارویی و درمانی بیماران خاص رایگان است و سال گذشته این بیماران بیش از 60 هزار بار به مراکز درمانی مراجعه کردند و خدمت رسانی به این قشر از بیماران به طور ویژه بدون هیچ مسئله ای در دستور کار است.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز 124 هزار و 603 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و بافوت 62 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و 119 رسید.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور اضافه نمود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (30 اردیبهشت) براساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی 2 هزار و 111 بیمار جدید مبتلا به کووید-19 در کشور شناسایی شد که از بین مبتلایان جدید، 424 مورد بستری (حدود 20 درصد) و هزار و 687 مورد سرپایی هستند و با در نظر دریافت موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- 19 در کشور به 124 هزار و 603 نفر رسید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اقلام بهداشتی بیماران خاص و صعب العلاج کرمانشاه تامین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اقلام بهداشتی بیماران خاص و صعب العلاج کرمانشاه تامین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید