تامین بذر گندم برای اجرای طرح جهش فراوری دیم زار ها در قزوین

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:دو هزار و 900 تن بذر گندم برای اجرای طرح جهش فراوری در دیم زار های استان تامین شده است.

تامین بذر گندم برای اجرای طرح جهش فراوری دیم زار ها در قزوین

حسن جلیلوند مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: دو هزار و 900 تن بذر استاندارد و مرغوب گندم برای اجرای طرح جهش فراوری در دیم زار های استان تامین و توزیع آن ها شروع شده است.

جلیلوند اضافه نمود: از این اندازه، هزار و 500 تن بذر گندم استاندارد از طبقات مختلف بذری و هزار و 400 تن نیز بذر مرغوب است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشاورزان می توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان های مربوط به خود نسبت به عقد قرارداد برای کشت و دریافت حواله بذر و بعلاوه کود در طرح جهش فراوری در دیم زار ها اقدام نمایند.

این مسئول گفت: امسال طرح جهش فراوری در اراضی دیم استان قزوین در سطح 60 هزار هکتار عملیاتی می گردد که 40 هزار هکتار از آن به گندم اختصاص یافته است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: علاوه بر تامین بذر و کود مورد احتیاج کشاورزان در این طرح، یارانه 50 هزار تومانی به ازای هرهکتار برای بیمه حوادث غیرمترقبه برای مشارکت نمایندگان درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هزار و 253 کشاورز در استان قزوین در طرح جهش فراوری دیم زار ها مشارکت داشتند و 240 روستا در این رابطه فعال بود، گفت: با توجه به برنامه رشد 2 برابری سطح زیرکشت برای امسال پیش بینی می کنیم تعداد مشارکت نمایندگان این طرح امسال با افزایش قابل توجهی روبرو گردد.

جلیلوند گفت: پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی برای روستاییان و تقویت معیشت خانوار های روستایی و یاری به تامین امنیت غذایی جامعه از جمله اهداف اجرای طرح جهش فراوری در دیم زار ها به شمار می رود که سال زراعی 1401-1402 دومین سال اجرای آن محسوب می گردد.

وبلاگ ورزشی 90 قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تامین بذر گندم برای اجرای طرح جهش فراوری دیم زار ها در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین بذر گندم برای اجرای طرح جهش فراوری دیم زار ها در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید