ایکس باکس یک واحد نو برای حفظ بازی های ویدیویی تاسیس کرد

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، شرکت های بازی سازی در این مدت تغییرات بسیار پیدا نموده اند و مایکروسافت نیز از این موضوع مستثنی نیست. اینطور که به نظر می رسد این شرکت هم تغییرات گسترده ای داشته و یکی از این تغییرات تعدیل نیرویی بود که چندی پیش اعلام شد. حال طبق چیزی که اخیراً اعلام شده این کمپانی گسترده در شرکت های زیردست خود هم تغییراتی ایجاد نموده که باعث شده روند مایکروسافت با گذشته متفاوت شده باشد.

ایکس باکس یک واحد نو برای حفظ بازی های ویدیویی تاسیس کرد

طبق چیزی که گفته شده مایکروسافت دو تیم نو برای تجربه و پلتفرم ها در کنار حفظ بازی ها ساخته است. همینطور این که به نظر می رسد شرکت مایکروسافت گروه Xbox Emerging Technologies را به قسمت سخت افزار انتقال داده تا اندازه نوآوری را در این زمینه بیشتر بکند. تیم Xbox Emerging Technologies روی هوش مصنوعی تمرکز داشته و اینطور که به نظر می رسد ایکس باکس هم قرار است از آن در دستگاه های خود استفاده کند.

تیم هوش مصنوعی ایکس باکس در گذشته به وسیله کریم چودهری (Kareem Choudhry) مدیریت می شد که پس از 26 سال از مایکروسافت جدا شد. حال با جابجایی این تیم به قسمت سخت افزار مدیریت آن بر عهده روئن سونز (Roanne Sones) شده است. این موضوع نشان می دهد که مایکروسافت هم در پی نوآوری در پلتفرم های خود بوده و قرار است از هوش مصنوعی در دستگاه های مختلف استفاده کند.

دو تیم نو هم در ایکس باکس به نام های تیم تجربه (Experience) و پلتفرم (Platform) ساخته شده اند. وظیفه این دو تیم تمرکز روی ارائه تجربه بهتر به کاربران کنسول و ویندوز است. این دو تیم در اصل روی بازی های مختلف و نحوه اجرای آن ها روی کنسول و دستگاه های ویندوزی تمرکز داشته تا کاربر برترین تجربه ممکن را داشته باشد.

نکته جالب اینجاست که در یک نامه از طرف ایکس باکس معین شده که این شرکت یک تیم نو هم برای حفظ عناوین مختلف طراحی نموده است. به این شکل که این تیم روی بازی ها به شکلی کار می نماید که روی دستگاه های آینده مایکروسافت هم به راحتی اجرا شوند و مسئله ای نداشته باشند. نامه به وسیله سارا باند (Sarah Bond) مدیر بخش ایکس باکس نوشته شده و در آن شرح داده شده:

در کنار این تغییرات چندین جابجایی هم در شرکت ایکس باکس رخ داده و مدیریت های بسیار تغییر نموده است. این تغییرات بیشتر به علت خرید گسترده مایکروسافت یعنی خرید اکتیویژن و بلیزارد رخ داده که باعث شده مدیریت بخش های مختلف در ایکس باکس کمی سخت گردد.

مایکروسافت از لحاظ استراتژی و روند کاری تغییر بسیاری در این چند سال نموده است. می توان گفت که با خرید استودیوهای مختلف و بزرگ دنیای گیمینگ این کمپانی در کوشش است تا به یک ناشر تبدیل گردد و تمرکز خود را روی بخش نرم افزاری بیشتر کند. با توجه به روند فروش کنسول های مایکروسافت این موضوع کاملاً منطقی است و اگر مایکروسافت بتواند برتری پلتفرم خود را نسبت به دیگران از این طریق اثبات کند، می تواند آمار فروش سخت افزاری خود را نیز بهتر کند. در نتیجه استراتژی مایکروسافت اگر با روند صحیحی پیش برود می تواند تغییر زیادی در آن ایجاد بکند.

منبع: Gamesindustry

منبع: دیجیکالا مگ

به "ایکس باکس یک واحد نو برای حفظ بازی های ویدیویی تاسیس کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایکس باکس یک واحد نو برای حفظ بازی های ویدیویی تاسیس کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید