امتیاز منتقل می گردد و پدیده رفتنی است

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، باید دید آیا برخلاف باشگاه هایی چون نفت تهران و سپیدرود رشت که واگذاری شان داستان پیچیده ای شده بود، واگذاری پدیده انتها خوبی خواهد داشت؟

امتیاز منتقل می گردد و پدیده رفتنی است

به گزارش وبلاگ ورزشی 90 ، پدیده بعد از همه فراز و نشیب هایی که پشت سر گذاشته، حالا در آستانه فصل جدیدی قرار گرفته است. فصل انتقال امتیاز و تغییر نام. اگر برنامه ریزی های استانداری به همین روال پیش برود تا مدتی دیگر، تیمی به نام پدیده وجود نخواهد داشت. استانداری معتقد است که شرکت مادر هیچ هزینه ای برای تیم نمی نماید و صرفاً از نام آن جهت تبلیغات استفاده می نماید. به همین خاطر واگذاری هرچه سریعتر این باشگاه در دستور کار قرار گرفته است. هرچند هنوز هیچ گزینه ای برای خرید امتیاز باشگاه اعلام آمادگی ننموده است.

این فصل هم که پدیده کادرفنی و بازیکنان هماهنگی داشت و کسر امتیاز، این تیم را از صدر دور نکرد، شرکت پدیده مادر از تیمداری منصرف شده است. این تصمیم در نشستی گرفته شد که در دفتر استاندار خراسان رضوی برگزار گردید. در واقع بعد از جمع بندی مسائل باشگاه و رسیدن به این نتیجه که شرکت پدیده مادر برای تیم هزینه نمی نماید، این تصمیم گرفته شد که امتیاز باشگاه پدیده به سرعت واگذار گردد.

مسوولان استانی معتقدند شرکت پدیده مادر، علی رغم هزینه های میلیاردی این شرکت برای تبلیغ در صدا و سیما و هم چنین محیط ورزشگاه های کشور، برای تیم هزینه ننموده است و تیم فوتبال تنها نام شرکت را یدک می کشید. به همین خاطر است که استانداری ترجیح می دهد، دیگر باشگاهی به نام پدیده وجود نداشته باشد که شرکت بهره برداری های تبلیغاتی اش را از نام باشگاه ببرد اما یک ریال هم برای آن هزینه نکند و پدیده هر فصل با مسائل متعدد مالی دست به گریبان باشد. براساس همین تصمیم است که دیگر تیمی به نام پدیده در لیگ وجود نخواهد داشت.

این اما اولین قدم از مسیر پر فراز و نشیبی است که مسوولان استان خراسان رضوی برای باشگاه پدیده در نظر گرفته اند. اینکه چه کسی در شرایط فعلی اقتصادی کشور، حاضر به خرید باشگاه پدیده گردد، یکی از مهم ترین دغدغه هایی است که در گام بعدی مطرح می گردد. بگذریم از اینکه دغدغه های بعدی بی شک مربوط می گردد به اینکه مالک جدید توانایی حل مسائل پدیده و حفظ این تیم در صندلی فعلی را خواهد داشت یا نه؟

به هرحال اما پروسه واگذاری کلید خورده و تصمیم ها در این رابطه گرفته شده است. با اینکه مشتری های زیادی برای خرید این باشگاه داوطلب نشده اند اما چند سرمایه گذار هستند که از مدت ها پیش اعلام نموده بودند در صورت قطعی شدن واگذاری، برای این کار اقدام خواهند کرد. هرچند همیشه در چنین مواردی طبیعی است وقتی صحبت از پول به میان می آید، گزینه ها عقب نشینی نمایند. درباره پدیده هم به احتمال زیاد همین اتفاق انتقال امتیاز باشگاه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

مسوولان استانی اما وقتی برای انتقال امتیاز باشگاه تصمیم گیری می کردند، این مسائل را هم مدنظر قرار داده بودند. گویا قرار است تا زمانی که مالک جدیدی برای باشگاه پیدا گردد و فرآیند انتقال به طور کامل طی گردد، استاندار خراسان رضوی، شخصاً پیگیر مسائل مالی تیم باشد. او حتی وعده داده که تا دو، سه روز دیگر مبلغ دو میلیارد تومان به باشگاه پدیده تزریق می نماید تا بخشی از مسائل مالی باشگاه به این واسطه حل گردد.

سوال اصلی اما اینجاست که این یاری ها تا کجا می توانند ادامه پیدا نمایند و با سابقه نه چندان خوبی که واگذاری تیم ها دارد، آیا پدیده بعد از واگذاری می تواند از به هم ریختگی های ناشی از این انتقال جان سالم به در برد؟

البته که استاندار خراسان رضوی از مدیران استانی خواسته که یحیی گل محمدی را راضی به بازگشت به اردوی تیم نمایند و تا حدودی وعده حل شدن مسائل مالی را هم داده است اما اینکه یحیی این خواسته را اجابت کند و با همه بلاتکلیفی هایی که پیش روی باشگاه واقع شده است، حاضر به بازگشت گردد، ماجرای دور از ذهنی به نظر می رسد. چرا که همین حالا هم یحیی به خاطر همین بلاتکلیفی ها و تعیین نبودن مالک و صاحب باشگاه تصمیم به جدایی از پدیده گرفته و بعید است در همین شرایط حاضر گردد دوباره به تیم بازگردد.

خلاصه کلام اینکه روزهای سختی پیش روی صدرنشین لیگ واقع شده است. پدیده تا پیش از این هم یاری های مالی مختلفی را جسته و گریخته دریافت نموده و شاید دریافتی های بازیکنان این تیم، خیلی کمتر از سایر تیم ها نباشد اما بلاتکلیفی و نگرانی های ناشی از ناتعیین بودن زمان رسیدن پول، اساس مسائلی شده که این روزها پدیده با آن روبرو است.

مسائلی مثل بدهی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که پیش بینی نشده است و می تواند حتی حضور تیم در رقابت های لیگ را تحت تأثیر خود قرار دهد. این مسائل است که کمر تیم را می شکند و اوضاع پدیده را بغرنج نموده است.

مسوولان استان اما معتقدند که همه این بلاتکلیفی ها با واگذاری امتیاز حل خواهد شد و باید دید آیا برخلاف باشگاه هایی چون نفت تهران و سپیدرود رشت که واگذاری شان داستان پیچیده ای شده بود، واگذاری پدیده خاتمه خوبی خواهد داشت؟

1- 11

منبع: ایران ورزشی

به "امتیاز منتقل می گردد و پدیده رفتنی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتیاز منتقل می گردد و پدیده رفتنی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید