مصالح ساختمانی

کشف تصاویر شگفت انگیز از صور فلکی در یک معبد مصری

این صور فلکی یکی از سه گروه صور فلکی کاملی است که در مصر پیدا شده است. نقاشی های سقف این معبد 12 علامت صور فلکی را از برج حمل تا حوت به تصویر کشیده اند. این نقاشی ها متاثر از طالع بینی یونانی مآب هستند که رنگ و بوی شمایل نگاری مذهبی مصر را به خود گرفته است.

6 فروردین 1402

ثبت ملی محوطه کوه چرخه و دارهند نطنز

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز گفت: منظر طبیعی و محوطه فسیلی کوه چرخه و دارهند نطنز در لیست آثار ملی و طبیعی کشور به ثبت رسید.

10 بهمن 1401

فهرست 40 مواد غذایی کلاژن ساز

غذاهای سرشار از کلاژن و مواد غذایی کلاژن ساز کدامند؟ کلاژن یکی از مواد ضروری برای عملکرد طبیعی عضلات و زیبایی پوست است که می تواند به ما برای داشتن پوستی جوان و بدنی سالم یاری کند. بدن ما به طور طبیعی کلاژن فراوری می نماید، اما افزایش سن موجب کاهش فراوری...

8 آبان 1401

تور مقرون به صرفه چین: بلاک چین در سامانه جامع تجارت پیاده سازی شد، در پی تخصیص منابع صندوق توسعه ملی هستیم

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه در پی تخصیص منابع صندوق توسعه ملی برای اعتبار فروشنده در حوزه صادرات هستیم، گفت: اکنون بلاک چین در سامانه جامع تجارت پیاده سازی شده است.

25 اردیبهشت 1401

عرضه بیش از 1.2 میلیون تنی محصولات مختلف در بورس کالا

خبرگزاری خبرنگاران-تالار های مختلف بورس کالای ایران امروز یکشنبه اول اسفند ماه در مجموع میزبان عرضه یک میلیون و 278 هزار و 995 تن انواع کالا است.

2 اردیبهشت 1401

برج شبلی نگین راسخ دماوند است

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، برج شبلی نگین پایدار دماوند است.

7 بهمن 1400

پروکائین آمید (PROCAINAMIDE)

توجهات پزشکی- پرستاری: اختلالات خونی از عوارض شایع است. در صورت خونریزی و تغییر رنگ پوست و خونمردگی آزمایش های انعقادی انجام می گردد. در صورت تزریق وریدی می بایست بیمار تحت کنترل باشد.

21 مهر 1400

توقف عملیات غیر مجاز2 شرکت در عرصه باستانی ارجان بهبهان

احسان شیخ بارانی، مدیر پایگاه میراث فرهنگی ارجان و چگاسفلی بهبهان اظهار کرد: عرصه شهر باستانی ارجان 400 هکتار است که کارخانه سیمان بهبهان و شرکت بهره برداری آبیاری مارون در محدوده این عرصه قرار گرفته اند.

20 بهمن 1399

غار کتله خور؛ بهشتی پنهان در دل کو های زنجان، عکس

.در 155 کیلومتری جنوب استان زنجان، جایی در نزدیکی گرماب از توابع شهر خدابنده، غاری با شهرت دنیای وجود دارد. کتله خور برای غارنوردان و طبیعت گردان حرفه ای نامی آشناست. بسیاری از غارنوردان از سراسر ایران و البته دنیا برای درنوردیدن کتله خور، راهی زنجان می...

6 مهر 1399