کردستان عراق، ملاقات غیرعلنی فرزند طالبانی با بارزانی ، ترکیه پرونده نفتی اقلیم را مدیریت می نماید!

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، رسانه های محلی کردستان عراق از ملاقات بافل طالبانی رئیس مشترک اتحادیه میهنی و فرزند ارشد جلال طالبانی رئیس جمهوری اسبق عراق با مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان خبر داده اند.

کردستان عراق، ملاقات غیرعلنی فرزند طالبانی با بارزانی ، ترکیه پرونده نفتی اقلیم را مدیریت می نماید!

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ورزشی 90، در حالیکه در ماه های گذشته تنش در روابط دو حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی به اوج رسیده است، رسانه های محلی کردستان عراق از ملاقات بافل طالبانی رئیس مشترک اتحادیه میهنی و فرزند ارشد جلال طالبانی رئیس جمهوری اسبق عراق با مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان خبر داده اند.

ملاقات طالبانی و رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در محل اقامت شخصی بارزانی و در منطقه ای به نام سری رش پشت درهای بسته انجام گرفته است. گفته می گردد این ملاقات به توصیه شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان بوده است.

هدف اصلی از این ملاقات، عادی سازی روابط دو حزب عمده اقلیم کردستان عراق و زمینه سازی برگزاری نشست مشترک دفاتر سیاسی آنها بوده است.

از سوی دیگر، گفته می گردد که اتحادیه میهنی به عنوان یکی از احزاب شرکت کننده در کابینه ائتلافی خرسند بارزانی، مهلت 6 ماه را به عنوان ضرب الاجل اجرای اصلاحات گسترده در اقلیم و توافق با دولت مرکزی عراق، معین و متعهد به حمایت از حکومت محلی در مدت مذکور شده است.

همزمان با تحولات اقلیم کردستان و اما و اگرهای توافق اربیل - بغداد، یک عضو کُرد مجلس عراق زوایای پنهانی از پرونده نفتی اقلیم را فاش نموده است.

احمد حاج رشید عضو مجلس عراق از حزب جماعت اسلامی کردستان اعلام نموده است که توافق 50 ساله حکومت اقلیم کردستان با ترکیه مانع از آن است که اربیل در قبال تخصیص بودجه، پرونده نفتی خود را به دولت مرکزی عراق واگذار کند.

وی گفته است که در صورت تحویل پرونده نفتی اقلیم کردستان به دولت مرکزی عراق، اربیل توان جبران تعهدات خود به ترکیه را نخواهد داشت و مبالغ کلانی را باید به این کشور پرداخت کند، همانگونه که در پرونده گازی نیز ناچار به پرداخت هزینه 2 میلیارد دلاری به شرکت اماراتی شده است.

این عضو کُرد مجلس عراق اعلام نموده است که سود ترکیه از نفت اقلیم کردستان، ماهیانه 117 میلیون دلار است و آنکار تحت هر شرایطی دست بردار چنین منافعی نخواهد بود.

وی گفته است که دولت عراق هم در حال حاضر با کاهش منابع درآمدی خود و مشکل پرداخت حقوق کارمندان روبرو است و امکان تخصیص بودجه به اقلیم کردستان در این مقطع میسر نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کردستان عراق، ملاقات غیرعلنی فرزند طالبانی با بارزانی ، ترکیه پرونده نفتی اقلیم را مدیریت می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کردستان عراق، ملاقات غیرعلنی فرزند طالبانی با بارزانی ، ترکیه پرونده نفتی اقلیم را مدیریت می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید