پشت آزمایش های موشکی کره شمالی چه عواملی حضور دارند؟

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، موج آزمایش های موشکی تازه کره شمالی از جمله تسلیحات هایپرسونیک (مافوق صوت) بر اهمیت مهندسان موشکی و دانشمندان این کشور تاکید می نماید؛ گروهی که داخل دولتشان به عنوان گروهی مجرب و عالی رتبه شناخته می شوند، اما برای دیگران ناشناخته و پوشیده اند.

پشت آزمایش های موشکی کره شمالی چه عواملی حضور دارند؟

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تحلیلگران معتقدند که به نظر می رسد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در حال برداشتن گام هایی درخصوص رسمی و نهادینه کردن این نیرو های موشکی است و احتمالا میخواهد که آن ها را به عنوان برنامه های نظامی بلند مدتش سازماندهی کند.

دانشمندان کره شمالی

اطلاعات بسیار کمی درخصوص نام و سمت دانشمندان و تکنسین های سطح میانه و فعال در تحقیق و توسعه موشکی وجود دارد.

تحلیلگران می گویند که به خاطر منابع و تلاشی که جهت تحصیل و آموزش این افراد می گردد، ظاهرا امنیت شغلی آن ها تضمین می گردد و آن ها در مناطقی خاص جدا افتاده اند؛ بنابراین آن ها نه خطر پناهندگی و نه دردسر سیاسی و اجتماعی برای رژیم کره شمالی دارند.

مایکل مادن، کارشناس رهبری کره شمالی در سنتر استیمسون مستقر در واشنگتن می گوید: برخلاف کادر مالی یا حتی فرماندهان نظامی، این گروهی است که به راحتی جایگزین نمی گردد.

بسیاری از آن ها وارد دانشگاه دفاع ملی کیم جونگ اون شده اند؛ جایی که متخصصان کره شمالی بر روی موضوعات فناوری و علم مربوط به دفاع را آموزش می بینند و این دانشگاه دائما تکرار نموده است که کالجی را اضافه نموده که بر روی فناوری موشک مافوق صوت تمرکز می نماید.

کن گاس، مدیر گروه روابط بین الملل در CNA که یک نهاد تحقیقاتی مستقل و مستقر در آرلینگتون ویرجینیا است، اظهار کرد که دانشمندان و مهندسان گاهی اوقات به تیم های رقابتی تقسیم می شوند.

و انواع مشابه این تسلیحات را طراحی می نمایند؛ پروژه هایی که به آن ها این اجازه را می دهد تا راه های مختلفی را امتحان و آنالیز نمایند که کدام فناوری امیدبخش ترین است.

مقامات کره شمالی

کیم جونگ اون به سه شخص ارشد برای رهبری برنامه موشکی مخفی این کشور که به سرعت در حال افزایش است، اعتماد و تکیه می نماید.

این سه شخص شامل افرادی از جمله ری پیونگ کول، ژنرال ارشد سابق نیروی هوایی، کیم جونگ سیک، یک پیشکسوت دانشمند فضاپیما و جانگ چانگ ها، رئیس مرکز توسعه و تدارکات تسلیحات است.

گاس اضافه کرد: ما در چند سال اخیر شاهد تغییرات زیادی در عرصه صنعت نظامی بوده ایم.

نهاد های کره شمالی

آموزشگاه علوم ملی دفاعی (NADS) که به عنوان دومین آموزشگاه علوم های طبیعی نیز شناخته می گردد، بر توسعه موشکی کره شمالی نظارت می نماید.

یاری خارجی

تحلیلگران معتقدند که برنامه موشکی کره شمالی ریشه هایی در یاری هایی که از اتحاد شوروی و بعدا روسیه دریافت نموده، دارد و کلاهک های آخرین تسلیحات هایپرسونیک مشابه آن چیزی است که شوروی طراحی می نماید. بحث هایی بر سر اینکه چگونه این یاری ها از دهه 1990 ادامه پیدا نموده است، وجود دارد.

مارکوس شیلر، کارشناس موشکی مستقر در اروپا استدلال نموده است موفقیت کره شمالی در آزمایش های اخیر بیانگر این است که کره شمالی حمایت های خارجی دریافت نموده است.

در حالی که شیلر اعلام کرد که در زمان کیم جونگ اون، موشک های کره شمالی بیش از پیش شکست خوردند و این خود بیانگر این است که کیم جوان تر در حال آزمایش طرح های داخلی بیشتری (ساخت کره شمالی) نسبت به سلف هایش بوده است.

منبع: فرارو

به "پشت آزمایش های موشکی کره شمالی چه عواملی حضور دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت آزمایش های موشکی کره شمالی چه عواملی حضور دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید