هواوی با الگوبرداری از گوگل وارد بازار نرم افزار می گردد

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، هواوی به دلیل تحریم های آمریکا با مسائل متعددی روبه رو شده و مثلا طبق یک گزارش جدید، این شرکت دیگر بین 5 سازنده عظیم موبایل در دنیا قرار ندارد. علاوه بر مسائل مربوط به بازار موبایل، بسیاری از کشورها هم استفاده از تجهیزات مخابراتی هواوی را ممنوع نموده اند.

هواوی با الگوبرداری از گوگل وارد بازار نرم افزار می گردد

با وجود تمام این دردسرها، هواوی هنوز تسلیم نشده و حالا به نظر می رسد مانند گوگل می خواهد وارد بازار نرم افزار، فضای ابری و اتومبیل ها گردد. اگرچه هواوی در زمینه نرم افزاری هم سابقه زیادی دارد، اما عمدتا به عنوان یک شرکت فعال در حوزه سخت افزار دیده می گردد. اما به دلیل تحریم های آمریکا، درآمد بخش های سخت افزاری تا حد قابل توجهی کاهش پیدا نموده و به همین خاطر این شرکت می خواهد با تمرکز بر بازار نرم افزار، درآمدهای خود را افزایش بدهد.

همان طور که احتمالا می دانید، هواوی از چند سال قبل توسعه سیستم عامل هارمونی را شروع نموده که در ابتدا برای تلویزیون ها و گجت های هوشمند خانگی استفاده شده است. اولین نسخه این سیستم عامل که برای گوشی ها ارائه شد، بیشتر یک رابط کاربری مبتنی بر اندروید بود ولی هدف هواوی ایجاد یک پلتفرم کاملا جدید و بدون وابستگی به اندروید است.

حالا این شرکت در حال برنامه ریزی برای ورود به بازار پردازش ابری و اتومبیل های هوشمند است که در این میان گوگل هم بودجه زیادی را به این دو حوزه اختصاص داده است. چنین اقداماتی نه تنها می توانند درآمد هواوی را افزایش بدهند، بلکه منجر به کاهش تأثیر تحریم های آمریکا هم خواهند شد.

البته هواوی برای قدم گذاشتن در این جهت جدید باید با چالش های متعددی روبه رو گردد زیرا در کشور چین هم شرکت های مهمی در این حوزه ها فعالیت می نمایند. در هر صورت هواوی در زمینه پردازش ابری باید با غول هایی مانند علی بابا در چین رقابت کند و از طرف دیگر شرکت بایدو هم مهم ترین شرکت چینی در زمینه تکنولوژی های بازار اتومبیل محسوب می گردد.

منبع: Slash Gear

منبع: دیجیکالا مگ

به "هواوی با الگوبرداری از گوگل وارد بازار نرم افزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی با الگوبرداری از گوگل وارد بازار نرم افزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید