معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد؛ تجهیز 2.1 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، اکبری گفت: تاکنون 2.1 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد؛ تجهیز 2.1 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری

به گزارش ، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیمراد اکبری معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نخستین گردهمایی مشترک روسای سازمان های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان ها با مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: مشارکت سازمان نظام مهندسی کشاورزی در اجرای نظام های بهره برداری از تاسیسات آب و خاک کشور ضروری است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه کارگروه سازگاری با کم آبی تا سه سال آینده محدودیت و ممنوعیت کشت برنج به غیر از استان های گیلان و مازندران اعمال می گردد، گفت:گیاهان آب بر باید به گلخانه ها منتقل یا در مزارع دارای سیستم های نوین آبیاری فراوری گردد.

اکبری بر لزوم نقش آفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در تحویل حجمی آب به کشاورزان تاکید نمود و گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور ضروری است به موضوع پیوست های اجتماعی و زیست محیطی پروژه های بخش کشاورزی ورود پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید با سازمان مرکزی تعاون روستایی برای مدیریت تعاونی های فراوری تعامل داشته باشد، اظهار کرد: ارتباط سازمان نظام مهندسی با مراکز بین المللی تحقیقات به منظور آشنایی با آخرین یافته ها و تکنولوژی های روز ضروری است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در سرانجام توضیح داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید در تدوین نظام های فنی و اجرایی کشور در زمینه کشاورزی و آب مشارکت داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد؛ تجهیز 2.1 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد؛ تجهیز 2.1 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید