ساداتی نژاد: ایران می تواند هاب کشاورزی منطقه گردد

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، وزیر جهاد کشاورزی گفت: با همکاری وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی مالی می توانیم صادرات محصولات کشاورزی و تعامل با همسایگان را افزایش دهیم و تبدیل به هاب کشاورزی تجاری در منطقه شویم.

ساداتی نژاد: ایران می تواند هاب کشاورزی منطقه گردد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در شورای معاونین وزارت جهاد کشاورزی که با حضور مهدی صفری معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه برگزار گردید، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های کشور های همسایه و با همکاری وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی مالی می توانیم صادرات محصولات کشاورزی و تعامل با همسایگان را افزایش دهیم و تبدیل به هاب کشاورزی تجاری در منطقه شویم.

وی تاکید نمود: معاونین وزارتخانه ضروری است بسته ظرفیت های صادراتی، وارداتی و احتیاج های تکنولوژیک بخش کشاورزی را آماده نمایند تا در اختیار معاونت دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه قرار گیرد و این وزارت بتواند احتیاج ها و ظرفیت های بخش کشاورزی را به سفارتخانه ها ارجاع دهد.

در این جلسه، مهدی صفری معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه ایران بر توسعه همکاری های کشاورزی ایران با کشور های همسایه، تاکید نمود و خواهان معرفی پتانسیل های صادراتی ایران و احتیاج های وارداتی بخش کشاورزی به وزارت امور خارجه شد.

وی، ارائه راه حل های کاهش خروج ارز از کشور به وسیله معرفی و انتقال تکنولوژی های مورد احتیاج بخش کشاورزی به داخل کشور با یاری وزارت امور خارجه را ضروری دانست و بر لزوم برگزاری جلسات تخصصی با حضور معاونین و رؤسای سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی با معاونت دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ساداتی نژاد: ایران می تواند هاب کشاورزی منطقه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساداتی نژاد: ایران می تواند هاب کشاورزی منطقه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید