مذاکرات روسیه با اتحادیه اروپا برای پیوستن به مکانیزم اقتصادی اینستکس

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا از مذاکراتی با مقامات بروکسل برای پیوستن مسکو به مکانیزم اقتصادی اینستکس خبر داده و یادآور شد که اروپا در اجرای این طرح هنوز موفقیتی نداشته و با مسائل زیادی روبرو است.

مذاکرات روسیه با اتحادیه اروپا برای پیوستن به مکانیزم اقتصادی اینستکس

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ورزشی 90، ولادیمیر چیژوف نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در گفت وگو با خبرگزاری اینترفکس اعلام نمود که مقامات مسکو و بروکسل در حال اجرا مذاکراتی درباره پیوستن روسیه به مکانیزم ویژه اینستکس برای مبادلات اقتصادی با ایران هستند.

وی گفت: ما در حال اجرا مذاکراتی در این رابطه هستیم. البته طرف های اروپایی پنهان نمی نمایند که اینستکس با مسائل نه چندان کمی متولد شده و این مسائل همچنان ادامه دارد.

به گفته این دیپلمات بلندپایه روس، اروپا از نظریه راه اندازی مکانیزم اقتصادی اینستکس صرف نظر ننموده است، ولی فعلاً در این زمینه موفقیت زیادی نداشته است.

لازم به یادآوری است که در ماه ژانویه امسال سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس از ایجاد مکانیزم ویژه ای برای مبادلات اقتصادی خود با ایران، تحت عنوان اینستکس، خبر دادند که امکان حمایت از روابط اقتصادی-بازرگانی با تهران و دور زدن تحریم های جدید آمریکا را فراهم خواهد ساخت. البته عدم تحقق عملی این طرح مقامات تهران را درباره وعده های طرف های اروپایی در این باره دچار تردید نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مذاکرات روسیه با اتحادیه اروپا برای پیوستن به مکانیزم اقتصادی اینستکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات روسیه با اتحادیه اروپا برای پیوستن به مکانیزم اقتصادی اینستکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید