صالحی امیری: مهاجرت ورزشکاران ایران سیاسی نیست، محدودیتی برای بازگشت وجود ندارند

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، رییس کمیته ملی المپیک گفت: در جلساتی که با مسوولان ارشد IOC داشتیم در مورد جودو صحبت کردیم و گفتیم سناریو از پیش تعیین شده بوده و گفتیم اسناد و دلایل محکمی داریم.

صالحی امیری: مهاجرت ورزشکاران ایران سیاسی نیست، محدودیتی برای بازگشت وجود ندارند

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، نشست خبری رضا صالحی امیری، در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد. در ابتدای نشست صالحی امیری بیان نمود: قطعا باور داریم رکن چهارم ورزش قهرمانی رسانه است و بدون رسانه نمی توانیم صدای خود را به ملت و جامعه رسانه برسانیم. براساس برنامه ریزی از چند ماه قبل به جمع بندی رسیدیم همراه وزیر دیداری با مسوولان IOC داشته باشیم.

مواضع خود در خصوص جودو به باخ گفتیم

او ادامه داد: جلساتی با مسوولان ارشد IOC داشتیم و عمده بحث ما در خصوص المپیک 2020 بود و در خصوص موانع و مسائل صحبت کردیم از جمله بحث انتقال پول. موضع IOC از ورزش ایران حمایتی بود. توماس باخ گفت انتظار داریم ایران با قدرت در المپیک 2020 بدرخشد. البته ابهاماتی در خصوص جودو داشتند که صحبت کردیم و گفتیم سناریو از پیش مشخص شده بوده و گفتیم اسناد و دلایل محکمی داریم. مدارک را برای CAS ارسال کردیم و در آینده نزدیک به پرونده دو جانبه ای در دادگاه عالی ورزش رسیدگی می شود. ما مواضع خود را کامل در خصوص جودو به باخ گفتیم و گفتیم این تعلیق غیراخلاقی و غیرحقوقی و واجد وجاهت حقوقی است. باخ هم گفت منتظر نتیجه CAS می ماند و براساس آن اعلام موضع می کند.

مهاجرت ورزشکاران ایران با رویکرد سیاسی نبوده است

صالحی امیری درباره مهاجرت ورزشکاران گفت: نکته بعدی بحث گسترش همکاری در خصوص موزه و تاریخ شفاهی بود که قول دادند حمایت می کنند. در خصوص مهاجرت ورزشکاران صحبت هایی شد. ما نباید مانع مهاجرت شویم بلکه باید شرایطی را فرهادم کنیم ورزشکار در داخل و خارج از کشور احساس آرامش کنند. وزیر هم گفت هیچ یک از ورزشکاران مهاجرت کرده محدودیتی برای ورود به ایران ندارند. ما ورزشکار ممنوع الخروج و ورود نداریم. اعتقاد داریم در بستر زمان همه چیز مشخص می شود. مهاجرت را پدیده منفی نمی دانم اما باید عوامل کششی را افزایش دهیم. شخصا مهاجرت را منفی نمی دانم. هر سال انسان های زیادی از ایران مهاجرت می کنند و حالا چند نفر از آن ها ورزشکار هستند و نباید با بزرگ نمایی، رویکرد منفی، تخربیی و سیاسی داشته باشیم. معتقدیم هیچ کدام از ورزشکاران ایران با رویکرد سیاسی نرفتند. باید شرایط را برای حضور مجدد آن ها فراهم کنیم. در نشست با مدیران ارشد CAS گفتیم هیچ کدام از ورزشکاران ایرانی که مهاجرت کردند محدودیتی برای بازگشت ندارند.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "صالحی امیری: مهاجرت ورزشکاران ایران سیاسی نیست، محدودیتی برای بازگشت وجود ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: مهاجرت ورزشکاران ایران سیاسی نیست، محدودیتی برای بازگشت وجود ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید