رفسنجان بیش از 15 هزار نفر بیکار دارد

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، حسین آذین پنجشنبه شب در جلسه انجمن توسعه فرهنگ کارآفرینی رفسنجان با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: سه نوع اشتغال از جمله استخدام، خود اشتغالی و کارآفرینی داریم که در میان اینها کارآفرینی از اهمیت بالایی برخوردار است.

رفسنجان بیش از 15 هزار نفر بیکار دارد

وی کارآفرینی را موتور محرکه رشد یک کشور دانست و یادآور شد: در حال حاضر تغییر فرایند از کارجویی به کارآفرینی است که امری بسیار مهم و ستودنی است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس توضیح داد: بیش از 15 هزار نفر بیکار در رفسنجان وجود دارد که بیشتر آنها تحصیلکرده هستند و هنوز نتوانسته ایم برای حداقل 12 درصد آنها شغل ایجاد کنیم.

آذین توضیح داد: 30 تا 40 درصد از کارخانه های موجود در شهرستان رفسنجان فعال و بقیه غیرفعال هستند که اگر بتوانیم به این کارخانه ها اعتبار تزریق گردد 80 درصد مسائل آنها حل خواهد شد.

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز گفت: 23 موسسه کاریابی در استان کرمان وجود دارد که کارهای ثبت نام واحد های صنعتی را انجام می دهند.

رضا اسماعیلی اضافه نمود: دفتر مشاوره کارآفرینی در استان مشغول به فعالیت است که افراد کارآفرین می توانند در صورت تمایل هر مسئله ای داشته باشند در این مرکز به مشاوره بپردازند.

درآمدزایی در رفسنجان به وسیله گردشگری

فرماندار رفسنجان نیز با اشاره به اتکاء اقتصاد این شهرستان به محصول پسته، گفت: گرایش ایجاد اشتغال و درآمدزایی در شهرستان اکنون به سمت صنعت گردشگری پیش رفته است.

حمید ملانوری بیان داشت: روز گذشته مرحله جدید مرمت و بازسازی خانه حاج آقا علی به عنوان بزرگترین خانه خشتی دنیا در رفسنجان شروع شد که چندی بود که مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفته بود و امیدواریم با مرمت این بنای ارزشمند علاوه بر ایجاد اشتغال برای بیش از 100 نفر، شاهد رونق بیش از پیش جذب گردشگر در شهرستان باشیم.

فرماندار رفسنجان ابراز داشت: در سال گذشته بیش از دو هزار و 700 میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در شهرستان رفسنجان امضا شد که هزار و 300 میلیارد تومان آن به میزان 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رفسنجان بیش از 15 هزار نفر بیکار دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفسنجان بیش از 15 هزار نفر بیکار دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید