در جلسه کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت مطرح شد: افزایش 20 درصدی ورود به سامانکده رشت، ساماندهی لازم است

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، اعضای کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت با اشاره به افزایش 20 درصدی ورود افراد به سامانکده و گرمخانه شهرداری رشت خواهان ساماندهی به وضعیت این امکان شدند.

در جلسه کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت مطرح شد: افزایش 20 درصدی ورود به سامانکده رشت، ساماندهی لازم است

به گزارش عصر شنبه شصت و هفتمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت در تالار شورا برگزار گردید.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت با انتقاد از وضعیت نامطلوب مخازن زباله در رشت، اضافه نمود: قرار بود مخازن زباله شکسته شده از سطح شهر جمع آوری و مخازن 660 لیتری زباله که مجهز به علائم هشدار دهنده بوده خریداری گردد.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه باید کارگروهی برای جمع آوری مخازن شکسته زباله از سطح شهر و نصب علائم هشدار دهنده تشکیل گردد، گفت: این کارگروه باید در مدت 72 ساعت به این موضوع رسیدگی کند.

شیرزاد همچنین با گلایه از عدم دادن شیر روزانه به پاکبانان شهرداری رشت، گفت: مکررا به سازمان پسماند شهرداری رشت تذکر داده شده، اما مدیریت سازمان در این زمینه جدی عمل نکرده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت در ادامه به وضعیت سامانکده و گرمخانه شهرداری این شهر نیز اشاره و بیان نمود: غربالگری افراد حاضر در سامانکده و گرمخانه شهرداری رشت باید همواره مورد توجه قرار گیرد، زیرا این اقدام از بروز و گسترش بیماری های واگیردار جلوگیری می گردد.

شیرزاد ادامه داد: برای رسیدگی به این موضوع قرارداد همکاری میان کمیسیون بهداشت شورای شهر، شهرداری رشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان بسته شده است.وی به تجمع افراد بی خانمان و متکدی در برخی از کوچه های شهر رشت میز اشاره نمود و گفت: شهروندان در صورت مشاهده این مسئله می توانند موضوع را به وسیله سامانه 137 به گشت فوریت های اجتماعی اطلاع داده تا نسبت به جمع آوری و اسکان این افراد اقدام گردد.

50 نفر در گرمخانه شهرداری رشت نگهداری می شوند

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت با بیان اینکه در این سامانکده ها مشاوره های روانشناسی و پزشکی ارائه می گردد، اضافه نمود: باید از ظرفیت خیرین در برطرف مسائل این مرکز استفاده کنیم.

وی به تهیه و توزیع بسته های یلدایی برای افراد ساکن در سامانکده و گرمخانه رشت اشاره و توضیح داد: در حال حاضر50 نفر در سامانکده و گرمخانه شهرداری رشت حضور دارند.

محمدحسن علیپور عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز با انتقاد از وضعیت نامطلوب غذای سامانکده و گرمخانه شهرداری رشت، اظهار کرد: شهرداری رشت با مسائل مالی فراوانی روبرو بوده و باید از ظرفیت دیگر دستگاه ها برای برطرف احتیاج های سامانکده و گرمخانه استفاده کند.

محمدرضا علیزاده معاون اجتماعی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت در ادامه نیز این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری رشت ملزم به نگهداری یک هفته الی 10 روزه افراد بی خانمان و متکدی است، اظهارکرد: باید برای حل مسائل این سامانکده در آینده جلسه ای با حضور مدیران سایر دستگاه ها برگزار گردد.

مدیر پیشگیری و برطرف تخلفات شهری شهرداری رشت نیز در این جلسه با قدردانی از پیگیری های کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت پیرامون وضعیت سامانکده و گرمخانه شهرداری، گفت: اقدامات خوبی در این باره در دست اجرا است.

مجتبی شهرستانی با اشاره به اختصاص بودجه ساخت مجتمع اردوگاهی موقت به منظور ساماندهی افراد بی خانمان و متکدی در رشت، گفت: قطعه زمینی در ابتدای بلوار خرمشهر برای ساخت این مجتمع اردوگاهی تعیین شده و امیدواریم در بودجه سال 98 شهرداری رشت برای این بخش ردیف اعتباری تعیین گردد.

شهرستانی به ایجاد سامانکده های موقت به منظور نگهداری از افراد بی خانمان و متکدی در شرایط برف و بحران اشاره نمود، ادامه داد: امیدواریم دستگاه های متولی در این حوزه همکاری های بیشتری با شهرداری رشت داشته باشند.

حضور 50 نفر در سامانکده و گرمخانه شهرداری رشت

مسئول سامانکده شهرداری رشت، نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر 50 نفر در سامانکده و گرمخانه شهرداری حضور دارند، اظهارکرد: سامانکده شهرداری رشت ظرفیت پذیرش 15 زن و 25 مرد و گرمخانه نیز ظرفیت پذیرش 30 نفر دارد.

مروت علی خدایاری به جمع آوری افراد بی خانمان و متکدی از رشت اشاره نمود و اضافه نمود: 23 نفر از این افراد اعتیاد داشته و به بهزیستی به منظور بستری شدن در کمپ های ترک اعتیاد معرفی و هفت نفر دیگر نیز به کمیته امداد به منظور دریافت وام برای تامین اجاره بهای منزل مسکونی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه 20 نفر از این افراد از شهر ها و استان های همجوار به رشت آمده اند، توضیح داد: متاسفانه شاهد افزایش 20 درصدی ورود به سامانکده و گرمخانه شهرداری رشت در مقایسه با سال های گذشته هستیم.

خدایاری مسائل مالی را مهمترین دغدغه سامانکده دانست و گفت: سال جاری 250 میلیون تومان بودجه به سامانکده تخصیص یافته است که تاکنون ریالی از آن پرداخت نشده است.

مسئول سامانکده شهرداری رشت با اشاره به فعالیت مرکز ماده 16 شهرداری رشت، بیان نمود: این مرکز با اعتباری بیش از یک میلیارد تومان راه اندازی شد و قرار بود ماهیانه مبلغ 50 میلیون تومان بابت هزینه های نگهداری، تغذیه و ... آنان پرداخت گردد که در این باره تاکنون اعتبارات اندکی به صورت قطره چکانی پرداخت شده است.

ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "در جلسه کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت مطرح شد: افزایش 20 درصدی ورود به سامانکده رشت، ساماندهی لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در جلسه کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت مطرح شد: افزایش 20 درصدی ورود به سامانکده رشت، ساماندهی لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید