دانش بنیانی های حوزه فناوری ورق های سنگی حمایت می شوند

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، ستاد توسعه فناوری های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی، به منظور ارتقای فناوری ورق های سنگی، از شرکت ها و نخبگان توانمند در این زمینه دعوت کرده است تا با این ستاد همکاری کنند.

دانش بنیانی های حوزه فناوری ورق های سنگی حمایت می شوند

به گزارش گروه فناوری وبلاگ ورزشی 90 به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فناوری ورق های سنگی، کاربرد های متنوعی در صنایع مختلف دارند. ستاد توسعه فناوری های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به منظور ارتقاء این فناوری، از شرکت ها و نخبگان توانمند در این زمینه دعوت کرده است تا با این ستاد همکاری کنند.

ستاد توسعه فناوری های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از فعالان این حوزه (شرکت ها، دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و ...) دعوت به عمل آورده است تا طرح های خود را در زمینه ساخت ورق های سنگی (Stone Papers) به این ستاد ارسال کنند.

این پروژه به منظور رفع ضعف های این صنعت در جهت پیشرفت صنایع کشور و همچنین جهت دهی مجموعه های توانمند داخلی به سوی رفع نیاز های فناورانه، برنامه ریزی شده است.

جایگزین کاغذ های سلولزی

ورق های سنگی، ورق هایی با خواص فیزیکی، شیمیایی بالا و بادوام محسوب می شوند که در صنایع مختلفی مانند: صنایع بسته بندی، لوازم التحریر، پوستر، کتاب ها و مجلات نفیس، کیف ها و ... کاربرد دارند.

این فناوری در برخی کشور ها به سرعت در حال جایگزینی با کاغذ های سلولزی، پلاستیک ها و برخی لوازم بسته بندی است.

کمک به حفظ محیط زیست

این فناوری علاوه بر اینکه از دورنمای تجاری مناسبی برخوردار است، می تواند به کاهش قطع درختان (برای ساخت کاغذ سنتی) کمک کند.

با توجه به اینکه مواد اصلی ساخت این نوع ورق ها از سنگ آهک تهیه می شود و ایران دارای ذخایر معدنی مناسبی از این کانی است، پیش بینی می شود که این محصول از افق صادراتی خوبی برخوردار باشد.

متقاضیان دارای اولویت

ستاد توسعه فناوری های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت، معاونت علمی و فناوری ریلاست جمهوری، هدف از اجرای این فراخوان را: فرموله کردن و تکمیل فرمولاسیون های موجود و نیز طراحی ماشین آلات برای ساخت ورق های سنگی در مقیاس کارگاهی و صنعتی اعلام کرده است.

در صورتی که واحد های صنعتی فعال در صنایع مرتبط با ورق های سنگی برای مشارکت در این طرح اعلام امادگی کنند از اولویت برخوردار خواهند بود.

فرآیند ارزیابی

کلیه مخاطبین این طرح می توانند پیشنهادات خود را حداکثر تا تاریخ 25/12/1398 از طریق بخش ارسال طرح در سایت این ستاد، ارسال کنند.

متقاضیان علاقه مند و توانمند، می توانند پس از مطالعه راهنمای ارسال طرح در سایت ستاد، ابتدا در سامانه اطلاعات فعالان ثبت نام و سپس پیشنهاد خود را با تکمیل فرم کاربرگ نهایی پیشنهاد طرح، ارسال کنند.

حمایت های در نظر گرفته شده از سوی ستاد توسعه فناوری های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت، به طرح های اختصاص می بابد که فرایند ارزیابی، بررسی و داوری را با موفقیت طی کرده باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانش بنیانی های حوزه فناوری ورق های سنگی حمایت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش بنیانی های حوزه فناوری ورق های سنگی حمایت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید