خشم سعودی ها از اظهارات وزیر خارجه پاکستان

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، ایرنا نوشت: تنها چند روز پس از اظهارات انتقادآمیز وزیر امور خارجه پاکستان درباره عدم همکاری عربستان برای حل تنش ها در شبه قاره که واکنش تند دولت ریاض را درپی داشت، فرمانده ارتش پاکستان تصمیم دارد تا با سفر به ریاض به زدودن فضای غبار آلود از مناسبات دوکشور کوشش کند.

خشم سعودی ها از اظهارات وزیر خارجه پاکستان

به گزارش رسانه های پاکستانی، خبرها حاکی از برنامه سفر ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش این کشور به ریاض است که به احتمال زیاد روز یکشنبه آینده انجام خواهد شد.

سخنگوی ارتش پاکستان نیز با تایید این خبر، سفر ژنرال باجوا را از پیش مشخص شده دانست درحالی که منابع مطلع می گویند که خشم سعودی ها از اظهارات شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان و دیدارهای اخیر سفیر سعودی در اسلام آباد با فرمانده ارتش و نخست وزیر پاکستان، باعث شد تا ژنرال باجوا بازدید خود از عربستان را در اولین فرصت انجام دهد.

رسانه های پاکستان گزارش دادند: سخنان اخیر وزیر خارجه این کشور که انتقاد مستقیم از بی توجهی حاکمان سعودی به مواضع دولت اسلام آباد در قبال تنش های پاکستان با هند و اوضاع کشمیر، بود روابط ریاض-اسلام آباد که از آن به اصطلاح روابط سنتی و بسیاری نزدیک یاد می گردد، را تحت الشعاع قرار داده است.

گزارش رسانه های محلی به نقل از یک مقام ارشد ارتش پاکستان و یک مشاور ارشد دولتی حاکی از عصبانیت عربستان از سخنان وزیر امور خارجه پاکستان است.

رسانه های پاکستانی به نقل از منابع مطلع افزودند: طرف سعودی در واکنش به سخنان شاه محمود قریشی ضمن پس دریافت یک میلیارد دلار از پاکستان که در قالب یک بسته 3 میلیارد دلاری دو سال پیش به حساب ارزی بانک مرکزی پاکستان واریز نموده بودند، تسهیلات فروش نفت با بازپرداخت بلندمدت را نیز برای پاکستان قطع نموده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان هفته گذشته در واکنش به سخنان بی سابقه وزیر امور خارجه این کشور درباره عربستان بدون اظهار نظر درباره اظهارات شاه محمود قریشی گفت که پاکستان از سازمان همکاری اسلامی انتظارات بسیاری دارد.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "خشم سعودی ها از اظهارات وزیر خارجه پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم سعودی ها از اظهارات وزیر خارجه پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید