خبرنگاران کنترل بیماری کرونا در پارس جنوبی مانع از فراوری و صادرات نشد

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، بوشهر- خبرنگاران- مدیرعامل منطقه ویژه مالی انرژی پارس گفت: شرایط منطقه پارس جنوبی در زمینه شیوع بیماری کرونا در حالی سفید است که خللی در میزان فراوری و صادرات از این منطقه رخ نداده است.

خبرنگاران کنترل بیماری کرونا در پارس جنوبی مانع از فراوری و صادرات نشد

سید پیروز موسوی روز چهارشنبه در نشست کمیته مدیریت ارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه پارس جنوبی اضافه نمود: با تاسی دریافت از ابلاغیه های وزیر نفت و بهداشت و درمان کشور و صنعت نفت، از روزهای نخستین شیوع این بیماری در کشور اقدامات مقابله ای در سطح منطقه در دستور کار نهاده شد و در کنار اینها نگاه ویژه ای به حفظ سلامت کارکنان و مردم پیرامون در راس برنامه ریزی ها قرار داده شد.

وی ادامه داد: کاهش 45 درصدی پروازهای فرودگاه خلیج فارس باعث کاهش 70 درصدی مسافران در یک ماه گذشته برای مقابله با این ویروس درمنطقه شد و 20 هزار نفر از حجم نیروهای فعال در منطقه کاهش یافت.

موسوی ادامه داد: غربالگری نیروهای فعال در کنار ضد عفونی مستمر پالایشگاه ها و اماکن عمومی 50 شهر و روستای پارس جنوبی این ایام صورت پذیرفت و 200 هزار دست لباس مخصوص(گان) تولیدی پتروشیمی های منطقه در اختیار بهداشت و درمان بوشهر قرار می گیرد.

وی اضافه نمود: با تصویب 4 میلیارد تومان به زودی آزمایشگاه ویروس شناسی توسط بهداشت و درمان صنعت نفت در منطقه دایر گردد.

موسوی گفت: شرایط سفید این استان در میزان شیوع که تحسین ریاست محترم جمهور را هم در بر داشته نمایانگر کوشش های جهادگونه استاندار و کادر درمانی این استان است.

دبیر راهبردی پتروشیمی منطقه ویرژه پارس جنوبی گفت: پتروشیمی های این منطقه 9.6 میلیارد تومان برای مقابله با کرونا به بهداشت و درمان استان بوشهر یاری کردند.

حسنی اضافه نمود: علاوه بر این هزار بسته غذایی در بین مردم احتیاجمند منطقه از سوی شورای راهبردی پتروشیمی منطقه ویژه پارس جنوبی توزیع شده است و اقلام ضد عفونی مورد احتیاج بیمارستان ها در سطح منطقه نیز تامین شده است.

وی اعلام کرد: همچنین هفت هزار لیتر آب ژاول با پیگیری این شورا از پتروشیمی های ماهشهر تهیه شد که در ترکیب با آب 700 هزار لیتر مایع ضد عفونی برای صنایع و جامعه محلی تهیه کردند.

دبیر شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه ویژه پارس جنوبی گفت: همچنین برای تهیه 10 هزار بسته مواد غذایی در کنار تخصیص هفت میلیارد تومان بودجه برای خرید تجهیزات بیمارستانی مانند تجهیزات تنفس مصنوعی تا خاتمه اردیبهشت ماه برنامه ریزی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: منطقه ویژه مالی انرژی پارس حتی قبل از اینکه نخستین بیمار کرونایی در کشور شناسایی گردد برنامه های خوبی برای کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس در منطقه تدوین نموده بود که به محض تشکیل ستاد استانی و کشوری تمام اقدام های مد نظر به نحو مطلوبی از سوی شرکت ها اجرا شده است.

دکتر سعید کشمیری اضافه نمود: همچنین توصیه شد تعداد تست و شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا در منطقه ویژه مالی انرژی پارس بیشتر گردد و در صورت شناسایی ناقلان بی علامت آنها را ایزوله کرد.

وی ادامه داد: تا به امروز منطقه ویژه مالی انرژی پارس خوب عمل نموده و فضای قرنطینه و ایزوله خوبی در نظر گرفته شده است و هر شرکتی باید آمادگی برای انجام چنین کاری را داشته باشد.

کشمیری اضافه نمود: برنامه آینده فاصله گذاری اجتماعی دقت بیشتر در رفت وآمدها و تجهیز یک آزماشگاه اختصاصی ویروس شناسی در منطقه جنوب استان است که به طور تقریبی مصوب و در حال خریداری و تجهیز هستیم.

.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کنترل بیماری کرونا در پارس جنوبی مانع از فراوری و صادرات نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کنترل بیماری کرونا در پارس جنوبی مانع از فراوری و صادرات نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید