خانه کتاب رابط پژوهشگاه و ناشران علاقمند به میراث فرهنگی

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، مدیر عامل موسسه خانه کتاب گفت: خانه کتاب این امکان را دارد که رابط میان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و ناشران علاقمند به حوزه میراث فرهنگی باشد.

خانه کتاب رابط پژوهشگاه و ناشران علاقمند به میراث فرهنگی

به گزارش وبلاگ ورزشی 90 به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، نیکنام حسینی پور مدیر عامل موسسه خانه کتاب ،این مطلب را در نشست مشترک مسئولان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و موسسه خانه کتاب که به منظور شروع همکاری دو مرکز و معرفی توانمندی های هریک برای یافتن زمینه های همکاری مشترک برگزار گردید بیان کرد.

او فراگیری و مردمی شدن حوزه های میراث فرهنگی ، باستان شناسی، زبان شناسی و مردم شناسی را از اموری برشمرد که موسسه خانه کتاب می تواند با برگزاری جلساتی در این حوزه ها، رابطه میان پژوهشگاه و عموم را برقرار سازد.

حسینی پور توضیح داد : خانه کتاب این امکان را دارد که رابط میان پژوهشگاه و ناشران علاقمند به حوزه میراث فرهنگی باشد.

وی تأکید کرد :انتشارات در حوزه کودک و میراث فرهنگی مورد استقبال موسسه خانه کتاب است.

مدیر عامل موسسه خانه کتاب با بیان اینکه این مرکز آماده همکاری با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در هفته کتاب، هفته پژوهش و هفته میراث فرهنگی است ، پیشنهاد داد :در هفته کتاب یک روز با نام کتاب و میراث فرهنگی نامگذاری گردد.

بهروز عمرانی، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، با استقبال از پیشنهادات ارائه شده به همکاری با خانه کتاب در حوزه ایران فرهنگی و نقش حاکمیتی پژوهشگاه در حوزه میراث فرهنگی تأکید کرد.

او با ارزشمند خواندن انتشارات مشترک ، همکاری و پشتیبانی معنوی خانه کتاب برای پژوهشگاه به معرفی اطلس های ملی پژوهشگاه پرداخت و بر گسترش فعالیت های پژوهشگاه در حوزه های مختلف میراث فرهنگی اشاره نمود.

عمرانی در ادامه ارتباط میان مردم و میراث فرهنگی را بسیار حائز اهمیت دانست و شناساندن این حوزه به مردم به وسیله خانه کتاب را ارزشمند برشمرد.

سید سعید میرمحمدصادق، معاون فرهنگی موسسه خانه کتاب نیز در ادامه این نشست گفت: برگزاری جلسات معرفی و نقد کتاب های منتشرشده درپژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین حوزه های مربوط به فعالیت های این مرکز می تواند ارتباط میان مردم و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری را بیشتر و محکم تر سازد.

او توضیح داد :همچنین همکاری داورانی از پژوهشگاه در برگزاری هر چه بهتر داوری جایزه کتاب سال ارتباط میان این دو مجموعه را مداوم می نماید.

مرضیه صناعتی عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نیز با استقبال از پیشنهاد داوری جایزه کتاب سال با همکاری داورانی از پژوهشگاه، به توانمندی اعضای هیأت علمی و کارشناسان پژوهشگاه در این حوزه اشاره نمود.

منبع: میراث آریا

به "خانه کتاب رابط پژوهشگاه و ناشران علاقمند به میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه کتاب رابط پژوهشگاه و ناشران علاقمند به میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید