حمله به چین، اسم رمز جمهوریخواهان برای فرار از بحران مدیریتی کرونا در آمریکا

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، پایگاه خبری پلیتیکو یادداشتی از کمیته ملی مجلس نمایندگان حزب جمهوریخواه آمریکا به نهادهای انتخاباتی این حزب را فاش کرد که خلاصه آن این است: هر وقت از کروناویروس پرسیدند، به چین حمله کنید!

حمله به چین، اسم رمز جمهوریخواهان برای فرار از بحران مدیریتی کرونا در آمریکا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ورزشی 90 به نقل از رادیو بین المللی چین، در این یادداشت 57 صفحه ای، هدایت کاملی برای واکنش به پرسشهای رأی دهندگان درباره کرونا مطرح شده که کلیت آن را می توان تحت عنوان فرافکنی روی چین جمع بندی کرد.

در واقع، انفعال دولت آمریکا در مقابله با کرونا انتقاد گسترده مردم این کشور را به دنبال آورده و در عین حال، جمهوریخواهان هم که هرگز دست از فرافکنی کوتاهی های خود روی چین برنداشته اند. طراحی همین فیلمنامه بسیار پیچیده بار دیگر تمسخر کاربران اینترنت را برانگیخته که اگر در مبارزه با کرونا هم به همین اندازه کوشش می کردید، شرایط حالای آمریکا به این وخیمی نمی شد. این پدیده بار دیگر این واقعیت دلسردنماینده را به نمایش می گذارد که برای سیاست بازان آمریکا، منافع سیاسی همواره از جان مردم ارزشمندتر بوده است.

بیایید نگاهی به مضمون این فیلمنامه بیندازیم. طبق گزارش پلیتیکو، یکی از استراتژیستهای باسابقه جمهوریخواه سه برنامه برای حمله به چین طراحی نموده است. نخست پنهانکاری درباره شرایط شیوع کروناویروس، دوم ضعیف نشان دادن حزب دمکرات در مقابل چینیها و سوم تهدید به اعمال تحریم علیه چین به خاطر شیوع بیماری همه گیر. جالبتر این که در همین فیلمنامه به نامزد جمهوریخواهان پیشنهاد شده در صورتی که پرسیده شد آیا رهبران آمریکا باید مسئولیت شیوع بیماری در کشور را بر عهده بگیرند یا نه، نباید مستقیماً از آنها دفاع کرد، بلکه باید مستقیماً چین را متهم ساخت. هراس و وجدان گناهکار آمریکاییها به این حد رسیده است، زیرا اصلاً نمی توانند دلیل و توضیحی برای دست روی دست گذاشتن در هفتاد روز اول مقابله با کرونا پیدا نمایند.

به وسیله این فیلمنامه به آسانی می توان با توطئه پردازیهای جمهوریخواهان آشنا شد. نخست فرافکنی نارضایتی جامعه آمریکا از بی کار نشستن دولت در مقابله با کرونا، دوم ضربه زدن به حزب دموکرات و درست کردن یک چهره سختگیرانه علیه چین برای کسب آرای انتخاباتی، و سوم ادامه مانع تراشی در فرایند توسعه چین.

اما بازیگران هر چه کوشش نمایند، بازی آنها بر اساس یک فیلمنامه بی اساس و پر از دروغ و سیاسی کاری، از نگاه جهانیان غیر از یک مضحکه آمریکایی در نخواهد آمد.

کارهای چین در مبارزه با کروناویروس، چه با توجه به جدول کاری و چه با توجه به نتایج بازدید میدانی کارشناسان خارجی، تغییری در ارزیابی عادلانه ایجاد نخواهد کرد. هر چند سیاه نمایی آمریکا علیه چین خاتمه نمی یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "حمله به چین، اسم رمز جمهوریخواهان برای فرار از بحران مدیریتی کرونا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله به چین، اسم رمز جمهوریخواهان برای فرار از بحران مدیریتی کرونا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید