بایدن راهبرد ضدچینی تدوین می نماید

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، رویترز در گفتگوی اختصاصی با جک سولیوان از مشاوران ارشد جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به شفاف سازی درباره سیاست احتمالی وی در قبال چین پرداخت.

بایدن راهبرد ضدچینی تدوین می نماید

لازم به ذکر است در حالیکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می کوشد در مواجهه با تبعات همه جانبه ویروس کرونا بر کارزار انتخاباتی 2020، رقیب دموکرات خود را همدست چین نشان دهد، شفاف سازی تیم بایدن در قبال نحوه برخورد وی با پکن، از اهمیت برخوردار است.

سولیوان در این باره مدعی شد رویکرد ترامپ در قبال چین صرفاً بر اساس درشت گویی و بدون پشتوانه عملی است.

در این میان، بایدن به دنبال نشان دادن تفاوت ها در نحوه تعامل با پکن و به رخ کشیدن ضعف ترامپ در رقابت ژئوپلیتیکی و مالی است تا به این ترتیب وی را از بابت ناکامی هایی که در رویکرد چین داشته، سرزنش کند.

در مقوله ویروس کرونا، بایدن از ترامپ به دلیل تقدیرهای مکرر از شیء جینپینگ رئیس جمهور چین آن هم در حالی که وی متهم به عدم شفاف سازی درباره این بیماری همه گیر است، انتقاد خواهد نمود.

همچنین، بایدن مدعی خواهد بود که ترامپ با تضعیف رابطه با متحدان سنتی و کاهش نقش آمریکا در مؤسسات بین المللی، راه را برای جولان دادن چین باز می نماید.

در زمینه جنگ تجاری با چین هم کارزار انتخاباتی بایدن این ادله را مطرح می نماید که آمریکایی ها در عوض بهایی که پرداخته اند، چیزی عایدشان نشده است.

همچنین، بر خلاف رویکرد یک جانبه گرایانه ترامپ، بایدن برای اعمال فشار بر دومین اقتصاد عظیم جهان، روی یاری متحدان واشنگتن هم حساب باز خواهد نمود.

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، به نظر می رسد بایدن در راهبرد چینی خود می کوشد راهی برای برطرف اتهام از همدستی با پکن یا حتی الامکان منفعل بودن در برابر آن پیدا کند.

ترامپ این اواخر، مدعی شده که چین به دنبال اخلال در فرایند انتخاباتی آمریکا با هدف پیروزی بایدن است و در این جهت، رسانه های دموکرات نیز با پکن همراه هستند. از آنجا که تداوم این اتهام می تواند به ضرر کارزار انتخاباتی بایدن تمام گردد، او هم می کوشد طرف مقابل را مرد حرف و نه عمل معرفی کند و خود را نسبت به چین سختگیر جلوه دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بایدن راهبرد ضدچینی تدوین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن راهبرد ضدچینی تدوین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید