جدیدترین اخبار از طرح پیش فروش لوازم خانگی

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خاطرنشان کرد واحدهای صنفی که به عنوان نماینده کارخانه در تهران اقدام به پیش فروش کالا می نمایند هیچ مسئولیتی نسبت به تحویل کالا به خریداران ندارند.

جدیدترین اخبار از طرح پیش فروش لوازم خانگی

طرح پیش فروش لوازم خانگی به صورت اینترنتی از سوی یکی از شرکت های فراورینماینده لوازم خانگی از سه شنبه 17 مهر ماه شروع شده است. در این طرح 160 مدل لوازم خانگی شامل انواع یخچال و فریزر، لباسشویی و اجاق گاز در دو شیوه قیمت مقطوع و خرید با قیمت غیرقطعی و با سود مشارکت، به فروش می رسد.

در این باره محمد طحان پور - رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی - در گفت وگو با وبلاگ ورزشی 90، با بیان اینکه در طرح پیش فروش لوازم خانگی تنها کالاهای ایرانی فروخته می گردد، گفت: شرکتی که اقدام به اجرای طرح مذکور نموده توانایی فراوری کافی داشته و طرح پیش فروش لوازم خانگی را برای محصولات کارخانه خود در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این کارخانه در طرح پیش فروش نماینده هایی در تهران دارد، اظهار کرد: متقاضیان باید توجه نمایند که پول پرداخت شده از سوی خریداران مستقیم به حساب کارخانه واریز می گردد و واحدهای صنفی تعهدی نسبت به تحویل کالا به آن ها ندارند.

او اضافه نمود: وضعیت فراوری در کشور تعیین نیست و ممکن است محصولات در زمانی که در طرح پیش فروش مقرر می گردد، فراوری نشده باشند. در این صورت واحد صنفی مسئولیتی در این زمینه ندارد و خریداران باید به وسیله کارخانه تحویل کالا را پیگیری نمایند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در ادامه احتیاج مالی کارخانه ها را علت طراحی این طرح دانست و توضیح داد: افزایش قیمت و کمیاب شدن مواد اولیه فراوری لوازم خانگی باعث شده فروش این مواد به کارخانه ها فقط به صورت نقدی و حتی پیش فروش انجام گردد، اما کارخانه ها معمولا پول کافی برای خرید نقدی مواد اولیه ندارند.

طحان پور اعلام نمود: تعیین نیست وزارت صنعت، معدن و تجارت از این طرح خبر دارد یا خیر چرا که در ابتدا گفته شده بود که این وزارتخانه از این طرح آگاه است، اما پیش تر به تبلیغات این شرکت در صدا و سیما اعتراض نموده است.

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، طرح پیش فروش لوازم خانگی با مجوز ستاد تنظیم بازار و براساس ضوابط سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان اجرایی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جدیدترین اخبار از طرح پیش فروش لوازم خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین اخبار از طرح پیش فروش لوازم خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید