آسنا اتوماتیک 48 هزار دلاری؛ پول ژاپنی درجه یک بده خودرو چینی درجه دو سوار شو

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، معمولا خودروسازان معروف لوکس و اسپرت خودروهای بسیار با کیفیت و خاص با توان بالا را به تعداد محدود مانند جواهرات صنعت خودرو فراوری می نمایند اما کار خودروسازان چینی در بازار ایران به جایی رسیده که پول برترین محصولات ژاپنی را می گیرند اما کیفیت درجه دو چینی تحویل می دهند آن هم به تعداد محدود، این شرکت ها حالا در بازار ایران به توهم فراری و لامبورگینی بودن رسیده اند حال آنکه در بازار جهانی جایی ندارند؛ یکی از این خودروها آسنا اتوماتیک است اما این خودرو چرا در بازار ایران 48 هزار دلار قیمت دارد.

آسنا اتوماتیک 48 هزار دلاری؛ پول ژاپنی درجه یک بده خودرو چینی درجه دو سوار شو

وبلاگ ورزشی 90 - مهدی درفشی: اخیرا شرکت ارس خودرو دیزل از آسنا اتوماتیک پرده برداشت. پیکاپ آسنا بر اساس پیکاپ N2 شرکت Hanghai فراوری می گردد. البته پیشرانه مورد استفاده در آن، با کد 4G69 و متعلق به میتسوبیشی است.

ارس خودرو دیزل به مناسبت 30 سالگی، با تجهیز 100 دستگاه آسنا به گیربکس اتوماتیک، فروش آن را به صورت فراوری محدود (limited edition) آغاز کرد. پیشرانه توربو مورد استفاده روی آسنا اتوماتیک، 2.4 لیتر حجم، 218 اسب بخار و 320 نیوتن متر قدرت دارد. جعبه دنده آن شش سرعته اتوماتیک با کد فنی 6L50 ساخت پانچ بلژیک است. این گیربکس نیروی موتور را به دو محور جلو و عقب، منتقل می نماید.

جالب آنکه خودرویی با تعیینات فنی مشابه با این خودرو به مراتب قیمت کمتری در بازار خودرو ایران دارد

این پیکاپ ضعف خدمات پس از فروش خواهد داشت؟

در ابتدا از این پیکاپ، 100 نسخه به فروش خواهد رسید. صرف نظر از اشتراک بسیاری از قطعات بدنه با نمونه دنده ای، پیشرانه و گیربکس فرق دارد. احتمالا آمیکو آسنا اتوماتیک از سال آینده فراوری انبوه خواهد شد. اگر چه تا آن موقع، شرایط رسیدگی به 100 دستگاه آسنا اتوماتیک پیش فروش شده، تعیین نیست.

نکته قابل توجه آمیکو آسنا اتوماتیک، قیمت آن است. برای این خودرو بهای یک میلیارد و 380 میلیون تومانی درنظر گرفته شده است. با تبدیل این قیمت به دلار 30 هزار تومانی، آسنا اتوماتیک 48 هزار دلار قیمت دارد. با این میزان پول، چه پیکاپ هایی می توان خرید؟

رقیب قدر آسنا اتوماتیک در بازار داخلی

تویوتا هایلوکس از جمله پیکاپ های محبوبی است که می توان با حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان، نمونه اتوماتیک مدل 2015 میلادی آن را در بازار خریداری کرد. از لحاظ دوام و پایداری، تویوتا هایلوکس به مراتب در شرایط بهتری نسبت به آسنا اتوماتیک واقع شده است. قطعات آن با سهولت بیشتری یافت می گردد. هنگام فروش، مالک هایلوکس دغدغه کمتری نسبت به مالک آسنا دارد.

تویوتا تاندرا 389 اسب بخاری رقیب قدرتمند آسنا در بازار جهانی

قیمت مدل 2022 تویوتا تاندرا از 35 هزار و 950 دلار آغاز می گردد. آخرین مدل نسخه لیمیتد تویوتا تاندرا 46 هزار و 850 دلار قیمت دارد. این نسخه به پیشرانه 3.6 لیتری تویین توربو با حداکثر قدرت 389 اسب بخار مجهز است. جعبه دنده تاندرا لیمیتد از نوع ده سرعته اتوماتیک است.

تویوتا تاکوما با 278 اسب بخار قدرت

قیمت تویوتا تاکوما 2022 از 26 هزار و 500 دلار آغاز می گردد. نسخه لیمیتد تویوتا تاندرا 2022 به طور دقیق 39 هزار و 255 دلار قیمت دارد. تویوتا تاندرا لیمیتد به موتور شش سیلندر خورجینی با حداکثر قدرت 278 اسب بخار مجهز است. امکان انتخاب جعبه دنده شش سرعته دستی و اتوماتیک وجود دارد.

فورد هم می توان خرید!

بابودجه حدود 48 هزار دلار، امکان انتخاب پیکاپ های فورد نیز وجود دارد. فورد رنجر 2022 رقیب قیمتی اهل آمریکا آسنا اتوماتیک است. قیمت این پیکاپ از 37 هزار و 725 دلار آغاز می گردد. بعلاوه با 47 هزار و 504 دلار، می توان مالک یک دستگاه فورد اف350 مدل 2022 شد.

آنالیز و قیمت رانا پلاس پانوراما ؛ آیا این محصول ایران خودرو ارزش خرید دارد؟
تست و آنالیز ارزش خرید خودرو تیگو 7 پرو / تیگو هفت پرو + قیمت
منبع: بیت ران

به "آسنا اتوماتیک 48 هزار دلاری؛ پول ژاپنی درجه یک بده خودرو چینی درجه دو سوار شو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسنا اتوماتیک 48 هزار دلاری؛ پول ژاپنی درجه یک بده خودرو چینی درجه دو سوار شو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید