فراوری دستگاه قابل حمل برای کنترل کیفیت و تصفیه آب

به گزارش وبلاگ ورزشی 90 به نقل از نیواطلس، دستگاه یادشده که به راحتی قابل جابجایی است، با تقلید از فرایند گردش آب در بدن انسان و نحوه مقابله بدن با آب مسموم می تواند از وجود مواد سمی در آب اطمینان حاصل کند و آنها را از بین ببرد.

فراوری دستگاه قابل حمل برای کنترل کیفیت و تصفیه آب

زمانی که فردی به علت وجود فلزات سنگین در آب مانند جیوه، آرسنیک یا سرب مسموم می گردد، پزشکان اغلب ماده ای موسوم به عامل کلات (ماده ای منعطف که مولکول های آن می توانند به راحتی با یون های فلزی پیوند برقرار نمایند) را به جریان خون وی تزریق می نمایند. این ماده شیمیایی با پیوند با یون های فلزی آنها را خنثی نموده و زمینه خروجشان را از بدن فراهم می نماید.

دستگاه یادشده که توسط پژوهشگران دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور فراوری شده، از همین روش برای شناسایی مواد سمی آب و خنثی سازی آنها استفاده می نماید.

دستگاه مذکور مجهز به یک حسگر فیبر نوری است که با لایه ای از کلات پوشانده شده و در زمان دریافت نمونه آب، همین ماده با استفاده از یک فناوری لیزری و یک پردازنده تحلیل گر آب، انواع فلزات سمی را شناسایی نموده و آنها را از بین می برد.

کل فرایند آنالیز و پاکسازی نمونه آب به وسیله این دستگاه تنها 5 دقیقه به طول می انجامد و دقت آن تا بدان حد بالاست که می تواند تا 24 نوع فلز را شناسایی نموده و از بین ببرد که دو برابر دستگاه های مشابه است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری دستگاه قابل حمل برای کنترل کیفیت و تصفیه آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری دستگاه قابل حمل برای کنترل کیفیت و تصفیه آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید