کوشش برای تدوین سند توسعه سیستان و بلوچستان

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: در نظر داریم با تدوین سند توسعه برای منطقه بلوچستان کوشش کنیم تا این استان پهناور به شاخص های ملی توسعه برسد.

کوشش برای تدوین سند توسعه سیستان و بلوچستان

به گزارش وبلاگ ورزشی 90- بابک دین پرست در جلسه شورای اداری شهرستان خاش اظهار کرد: این سفر عملیاتی با هدف آنالیز روند اجرایی مصوبات و همچنین ایجاد بستر مناسب جهت تهیه سند توسعه برای منطقه بلوچستان انجام گرفت .

وی اضافه کرد: بیش از 100 عنوان پروژه در حوزه های مختلف در تیرماه امسال برای تهیه سند توسعه منطقه سیستان پیش بینی شده که در نظر داریم با تدوین سند توسعه برای منطقه بلوچستان کوشش کنیم تا این استان پهناور به شاخص های ملی توسعه برسد .

دین پرست خاطر نشان کرد: به دنبال دریافت خروجی مثبت و کارساز از جلسات این استان هستیم تا محرکی مناسب جهت تحول و توسعه این منطقه از کشور ایجاد گردد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور یاد آورشد: برای این که تمامی موارد مطروحه در حوزه های مختلف به نتیجه مثبت و اساسی برسد، دولت ملزم به حل مسائل و دغدغه های آن است .

وی با تاکید بر اینکه خدمات 40 ساله انقلاب قابل توصیف نیست، اما احتیاج به افزایش کیفیت در ارائه خدمات وجود دارد، گفت: مصوبات استانی و شهرستانی بصورت گزارشی مکتوب برای رئیس جمهور ارسال خواهد شد تا مسائل مردم این خطه از کشور با سرعت بیشتری مرتفع گردد .

بابک دین پرست اعلام کرد: در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت مجتمع کشت و صنعت گوهر کوه و ارتقاء شاخص های تولیدات بومی این آمادگی را داریم تا مسائل این مجموعه بزرگ نیز حل گردد .

حمیدالدین یوسفی فرماندار خاش نیز با تاکید بر برنامه ریزی و داشتن مدیریت و نگاه ملی جهت برطرف مسائل شهرستان گفت: یکی از مزیت های شهرستان خاش برخورداری از نیروی انسانی است که بیش از 70 درصد این ظرفیت زیر 30 سال سن دارند .

وی یاد آور شد: فرزندان این استان به عنوان سیبل در برابر اهداف شوم دشمنان و سایر فاکتور های تاثیرگزار خارجی هستند تا مردم سایر استان های کشور با امنیت و آرامش خاطر مسیر توسعه و پیشرفت خود را طی نمایند.

فرماندار خاش ارتقاء مراکز دهستان ها،بخش ها و شهر ها را برای توسعه اشتغال،اقتصاد در مناطق شهری و روستایی از ضروریات دانست و سایر مسائل این شهرستان را در زمینه محرومیت از نعمت گاز، افزایش سهمیه سوخت خودروها باتوجه به بعد مسافت شهرستان ها و مناطق، مشخص تکلیف چاه های بدون پروانه، نبود راه مواصلاتی مستقیم به منطقه مرزی روتک، ضرورت استفاده از ظرفیت مجتمع کشت و صنعت گوهرکوه برای توسعه شهرستان و استان و عدم مشارکت بخش خصوصی برای استفاده از ظرفیت های بومی شهرستان مطرح نمود .

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کوشش برای تدوین سند توسعه سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای تدوین سند توسعه سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید