ایران بر حفظ مواضع هسته ای و روابط حسنه با همسایگانش تأکید دارد

به گزارش وبلاگ ورزشی 90 به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الرأی کویت، چند روز مانده به شروع دور نو مذاکرات هسته ای ایران در وین، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران، در چارچوب کوشش های تهران برای اثبات تمایل به روابط حسنه با همسایگان خود در منطقه، با مقامات کویتی ملاقات و رایزنی خواهد نمود.

ایران بر حفظ مواضع هسته ای و روابط حسنه با همسایگانش تأکید دارد

این روزنامه کویتی در مطلبی با اشاره به سفر دوره ای معاون وزیر امور خارجه کشورمان به کشورهای اروپایی و منطقه ای اضافه کرد: باقری که روز گذشته به کویت سفر نموده است، امروز با مقامات این کشور ملاقات و رایزنی می نماید. منابع دیپلماتیک معتقدند سفر باقری به کویت، واکنش ها و تأثیراتی را بر موضع کشورهای حاشیه خلیج فارس در قبال مذاکرات هسته ای به همراه خواهد داشت؛ موضعی که نایف الحجرف دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس چند روز پیش در آن بر ضرورت مشارکت اعضای این شورا در مذاکرات هسته ای با ایران و اینکه این مذاکرات باید پرونده موشک های بالستیک و (ادعای) فعالیت های بی ثبات کننده ایران در منطقه را شامل گردد، تأکید کرد.

در ادامه این مطلب آمده است: با وجود تأکید ایران بر ایجاد نشدن هیچ گونه تغییر در مواضع این کشور برای حضور کشورهای تازه در مذاکرات هسته ای، منابع دیپلماتیک گزارش دادند ایران خواستار اطمینان بخشی به کشورهای همسایه خود درباره دو موضوع است: نخست اینکه مذاکرات هسته ای شامل پرونده های منطقه ای نخواهد بود و دوم، دولت تازه ایران دست همکاری به سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس دراز نموده و خواستار روابط حسنه با آنها بر اساس پایبندی به اصل حسن همجواری و احترام متقابل در چارچوب منافع مشترک است.

این منابع اضافه کردند: باقری در چارچوب یک سفر دوره ای و پس از بازدید هفته گذشته از چند کشور اروپایی، روز گذشته به امارات سفر و با انور قرقاش مشاور دیپلماتیک رئیس امارات متحده عربی ملاقات و رایزنی کرد.

قرار است باقری کنی مذاکرات هسته ای روز دوشنبه آینده با سایر طرف های حاضر در این توافق را در وین سرپرستی کند. این مذاکرات نخستین دور مذاکرات هسته ای در دولت تازه سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور تازه ایران است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایران بر حفظ مواضع هسته ای و روابط حسنه با همسایگانش تأکید دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران بر حفظ مواضع هسته ای و روابط حسنه با همسایگانش تأکید دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید