تبریز ایستگاه شروع ماه فرهنگی ژاپن

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، از شروع برنامه های ماه فرهنگی ژاپن در ایران از شهر تبریز اطلاع داد.

تبریز ایستگاه شروع ماه فرهنگی ژاپن

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، مرتضی آبدار با اعلام این خبر اضافه نمود: این رویداد که از برنامههای فرهنگی مصوب شورای سیاست گذاری تبریز 2018 است، به همت اداره کل میراث فرهنگی استان و با همکاری شهرداری تبریز برگزار می گردد.

وی خاطر نشان کرد: با ورود به سال 2017 و پس از تدوین و ابلاغ توضیح وظایف دستگاه ها در راستای تبریز 2018 به منظور میزبانی تبریز از رویدادهای ملی و بین المللی، این برنامه با همکاری سفارت ژاپن و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به میزباتی تبریز برگزار خواهد شد.

آبدار تشریح کرد: این برنامه فرهنگی، 27 دیماه با گروه هنری و سنتی سای ژاپن در سالن آمفی تئاتر هتل بین المللی شهریار تبریز با اعلام رسمی از سوی سفیر ژاپن افتتاح خواهد شد و در ادامه از 29 دیماه لغایت 15 بهمن ماه امسال در تهران ادامه خواهد یافت. این گروه در تاریخ 29 دیماه نیز در جشنواره بین المللی موسیقی فجر در تالار وحدت اجرایی برای عموم خواهد داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی همچنین اضافه نمود: در حاشیه برگزاری این رویداد فرهنگی، جلساتی با حضور سفیر ژاپن و مقامات استانی در مورد ارتقاء تعاملات فرهنگی و گردشگری و برگزاری هفته فرهنگی تبریز در ژاپن برگزار خواهد شد و نیز نمایشگاه عکسی از جاذبه های طبیعی و تاریخی کشور ژاپن در محل برگزاری دایر خواهد بود.

لازم به ذکر است گروه هنری و سنتی سای ژاپن بعد از تشکیل در سال 2005 میلادی با استفاده از سازهای سنتی ژاپن اقدام به برگزاری کنسرت در نقاط مختلف جهان کرد که برنده بزرگترین مسابقه طبل ژاپنی گشت. این گروه تا به حال در کشورهای چین (ماکائو)، امارات متحده عربی، آذربایجان، اکوادور، پاناما و آمریکا (هاوایی) به اجرا پرداخته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تبریز ایستگاه شروع ماه فرهنگی ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبریز ایستگاه شروع ماه فرهنگی ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید