اجرای آمایش آموزش عالی در خراسان شمالی احتیاج به طرحی جامع تر دارد

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، نماینده مردم اسفراین در مجلس با اشاره به ظرفیت ها زیرساختی و علمی دانشگاه فنی اسفراین گفت: آمایش آموزش عالی در خراسان شمالی و الحاق دانشگاه ها، احتیاج به طرحی جامع تر و پخته تر دارد.

اجرای آمایش آموزش عالی در خراسان شمالی احتیاج به طرحی جامع تر دارد

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ ورزشی 90، امان الله حسین پور، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در جمع وبلاگ ورزشی 90 با اشاره به اجرای طرح آمایش آموزش عالی در خراسان شمالی، اظهار کرد: متأسفانه وزارت علوم در اقدامی که به نظر می رسد دراثر برداشت نادرست از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، 50 دانشگاه منطقه ها محروم کشور را برای ادغام در دانشگاه های بزرگتر انتخاب کردند.

حسین پور بیان نمود: دانشگاه فنی و مهندسی اسفراین به لحاظ امکانات نسبت به دانشگاه بجنورد در سطح بالاتری قرار گرفته است. این امکانات هم از نظر زیرساختی و اراضی تحت اختیار دانشگاه است و هم از نظر اعضای هیات علمی و اندازه اشتغالی که دانشگاه اسفراین ایجاد نموده است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارسال نامه از سوی قالیباف به وزیر علوم، بیان نمود: پیگیری های زیادی از سوی مجلس انجام دادیم و مکاتبات زیادی انجام شده است که این ساماندهی به ضرر منطقه ها محروم تمام می گردد و بهتر است وزارت علوم فعلا اجرای این طرح را متوقف کند تا یه طرح جامع تر و پخته تری تهیه گردد.

وی با بیان اینکه در بودجه پیشنهادی وزارت علوم هم دانشگاه فنی اسفراین به اسم پردیس دانشگاه بجنورد معرفی شده بود، گفت: با این حال این نکته را در قانون بودجه اصلاح کردیم و وزارت علوم موظف است برای سال 1400 دانشگاه فنی اسفراین را مستقل ببیند.

حسین پور توضیح داد: با این حال شیطنت هایی در سطح استان رخ می دهد که براساس نگاه سیاسی بعضی از مسئولان استانی است که توجهی به توسعه متوازن همه بخش های استان ندارند.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد فرصت های مناسب توسعه برای همه نقاط استان خراسان شمالی، گفت: اگر قرار است به توسعه استان یاری گردد، باید همه نقاط استان مورد توجه قرار گیرد و این شیطنت ها برداشته گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اجرای آمایش آموزش عالی در خراسان شمالی احتیاج به طرحی جامع تر دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای آمایش آموزش عالی در خراسان شمالی احتیاج به طرحی جامع تر دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید