هوش مصنوعی

سگ های روباتیک ؛ همراهان آینده انسان های تنها

با تنهایی بیشتر انسان ها به نظر می رسد بازار سگ های روباتیک قرار است به زودی داغ تر از گذشته گردد.به تازگی یکی از شرکت های بزرگ فناوری، نسل جدیدی از سگ های روباتیک را معرفی کرد.

25 مرداد 1402

5 علت برای خرید هوآوی Nova 8

برای خرید یک گوشی هوشمند چه خصوصیاتی مهم است؟ آیا خصوصیات خاصی وجود دارد که بتواند شما را برای خرید یک گوشی هوشمند مجاب کند؟ سری Nova هوآوی از جمله خوش نامان حیطه گوشی های هوشمند میان رده است که به داشتن امکانات سطح بالا و قیمت مناسب مشهور هستند. میان رده...

6 آذر 1400

اولین تراکتور تمام برقی خودران دنیا رونمایی شد

اولین تراکتور تمام الکتریکی دنیا می تواند از همه رقبا پیشی بگیرد و بعلاوه وظایف خود را بدون ایجاد آلایندگی، به صورت خودران انجام دهد.

14 شهریور 1400

ردیابی ابتلا به کرونا در نواحی فقیرنشین با ماهواره ها

به گزارش فیوچریسم، یک دانشمند آمریکایی برای یاری به هماهنگی بهتر در ردیابی شیوع کروناویروس در نواحی فقیرنشین، الگوریتم های یادگیری ماشینی را با داده های تلفن همراه و تصاویر ماهواره ای آموزش می دهد.

14 مرداد 1399

پلیس رباتیک با دنیای واقعی جور در می آید؟ ، از محدودیت ها تا قابلیت های هوش مصنوعی در تامین امنیت شهروندان

پلیس رباتیک یکی از جدی ترین ایده های دنیای فناوری است. ایده ای که این روزها در ایالات متحده در حال اجرا است. با این وجود به نظر می رسد این ایده در همه زمانها پیروز ظاهر نمی شود و گاهی با برخی حواشی رو به رو می شود. درست مثل اتفاقی که در پارکینگ سالت لیک پارک...

18 آبان 1398

علوم شناختی می تواند آینده جوامع را تحت تاثیر قرار دهد

معصومه نصیری معتقد است: علوم شناختی به مثابه ابزاری ضروری و در عین حال قدرتمند، می تواند آینده جوامع را تحت تاثیر قرار دهد.

31 شهریور 1398

چیدن تمشک با روبات هوشمند

محققان دانشگاه پلیموث انگلستان برای اولین بار یک روبات 1.8 متری پیشرفته طراحی و ساخته اند که به یاری حسگرهوشمند و دوربین های سه بعدی تمشک های رسیده را شناسایی و بدون آسیب زدن از بوته جدا می نماید.

20 مرداد 1398

خبرنگاران خبرگزاری های آسیا را به همکاری های نوآورانه فراخواند

هانوی - خبرنگاران - نماینده خبرگزاری جمهوری اسلامی (خبرنگاران) در نشست هیات اجرایی اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) گفت: این خبرگزاری از همکاری های نوآورانه میان رسانه های آسیایی پشتیبانی می نماید.

18 تیر 1398

آزمایش خودروهای خودران فورد در واشنگتن کلید می خورد

شرکت خودروسازی فورد اعلام کرده است که قصد دارد در سه ماه نخست سال آینده میلادی به آزمایش خودروهای خودران در سطح شهر واشنگتن بپردازد.

12 اسفند 1397