سگ های روباتیک ؛ همراهان آینده انسان های تنها

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، با تنهایی بیشتر انسان ها به نظر می رسد بازار سگ های روباتیک قرار است به زودی داغ تر از گذشته گردد.به تازگی یکی از شرکت های بزرگ فناوری، نسل جدیدی از سگ های روباتیک را معرفی کرد.

سگ های روباتیک ؛ همراهان آینده انسان های تنها

به گزارش وبلاگ ورزشی 90 و به نقل از ایندیپندنت، CyberDog2 که به وسیله شیائومی رونمایی شده مقدار کوچک تری نسبت به نسل قبل پیدا نموده است تا بامزه تر باشد. این روبات با ارتفاع 36.7سانتیمتری، حالا کوچک تر از یک سگ نژاد گلدن رتریور است. شیائومی می گوید این روبات از قدرت پردازشی TOPS21 بهره می برد و دارای 2 پردازنده است که از یکی برای پردازش حرکات و از دیگری برای ارتباطی صوتی استفاده می گردد.

سایبرداگ 2دارای 12عملگر Servo است که فعالیت های این محصول را ممکن می نمایند. عملگرهای این دستگاه درواقع محصولی اختصاصی است که به وسیله خود این شرکت طراحی شده و CyberGear نام دارد. این عملگرها را می توان با دقت بالا کنترل کرد. حداکثر سرعت حرکت این روبات 1.6متر بر ثانیه است تا بتواند به راحتی همپای انسان راه برود.

این روبات می تواند به خوبی تعادل خود را حفظ کند. این شرکت با نمایشی ویدئویی از اسکیت سواری این ربات، این دستاورد را به نمایش گذاشته است. این ربات بعلاوه قادر به پشتک زدن به جلو و عقب است.

این سگ روباتیک 4 میکروفن دارد تا صدای صاحب انسانی خود را بشنود و با چند دوربین ازجمله یک دوربین تعاملی 13مگاپیکسلی، یک دوربین RGB و یک دوربین چشم ماهی محیط اطراف خود را می بیند. این دستگاه بعلاوه دارای حسگر لایدار، ToF و حسگرهای لمسی و آکوستیک است.

با پیشرفت هوش مصنوعی و تعامل بیشتر ربات ها با انسان این پیش بینی وجود دارد که در کشورهای غربی این دست روبات ها به عنوان روبات های همدم مورد استقبال قرار بگیرند.

روبات همدم اصطلاحا به روبات هایی گفته می گردد که بتواند همدم انسان چه در سالمندی و چه در کودکی باشد. روبات های حیوانی مختلفی فراوری شده اند که به هوش مصنوعی مجهزند و سعی می نمایند رفتاری مشابه حیوانات خانگی داشته باشند. یک نمونه دیگر که اخیرا به بازار آمده گو1 است که رباتی چهارپا به شمار میرود. این روبات را شرکت یونیتری روباتیکزِ چین ساخته و جوری طراحی شده است که همدم انسان ها باشد و مثل سگ راه می رود.

منبع: همشهری آنلاین

به "سگ های روباتیک ؛ همراهان آینده انسان های تنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سگ های روباتیک ؛ همراهان آینده انسان های تنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید